Anbefalte innlegg

Klossene på førersiden bak begynte å skrape, var utslitt. Byttet deretter klossene, men var som jeg hadde sett en stund pga at skiva var rustet, at calipern også var fucked. Prøvde den da den hang i løse luften og stemplet gikk bare litt ut og inn igjen. Kontra andre siden der det gikk helt ut...

Byttet caliper, luftet og prøvde bilen, syns det var dårlig pedal og håndbrekket var unormalt slakt. Luftet deretter en gang til og da ble håndbrekket bra.

Bremsene fungerer jo nå å, men syns pedalen går farlig langt inn når jeg bremser. Får den i bunn hvis man tar i litt og hvis man pumper pedalen kjempefort inn og ut, så går det en alarm.

Noen som vet hva som er feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lufta du begge sider bak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lufta du begge sider bak?

Nei, lufta bare ene sida...

Men tok av calipern, satte fingern over bremseslangen med en gang, så skrudde jeg på nycalipern. Dvs at slangen var i friluft i ca 5 sek totalt. Derfor har jeg vanskelig for å tro at det er luft...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

går pedalen langt inn er dette vanligaste feilen, er kun eit bremserør som går bak til begge calippere bak og, så når ein slifter bør ein lufte begge sider. Skal ikkje so mange sekunda til for at ein får litt luft på feil plass

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.