#1 Skrevet Oktober 7, 2009 Har en VW Touran 2.0 tdi dsg som ved hardt gasspådrag ved kald motor går over i nødprog. Dette skjer som oftest mellom 2500 - 3000 omdr og mellom 2 - 3 gir. Har vært hos Møller i Tr.heim men de fant ikke noe galt sier de. Måtte prøve et diesel-adaptiv som skulle renske turboen. Har gjort dette men det ble ingen bedring. Bilen er en 04 mod og rulla 95000 km. Hva kan være galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 8, 2009 Hvorfor harde gasspådrag ved kald motor da???? regner med du vet at dette IKKE er sunt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 8, 2009 Er bare en fordel at den kutter ved hardt gasspådrag på kaldt motor, da stopper den deg i ødelegge noe! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 8, 2009 (endret) 3000 omdreininger på kald motor gjør jo da ingen ting! Samme hvor hard eller fort man trykker på gassen så lenge man ikke drar den alt for langt på turtall. Den går bra før den går i nødprogram? Hva skjer da den går i nødprogram? Chippet? For høyt turbotrykk pga kald luft, feil på wastegate? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 8, 2009 (endret) Hei. Med hardt gasspådrag mener jeg at den bør tåle opp til 3000 omdr uten at den skal kutte. Enig at det er en fordel at den kutter. Tandempume har også blitt nevt ifra Møller som en mulig årsak. Bilen er ikke chippet. Den går bra før dette skjer. Det virker som den mister all kraft. ( slik som at turboen ikke er med ) Når det skjer er det bare å stoppe og starte påny så er den iorden igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 8, 2009 Hei. Med hardt gasspådrag mener jeg at den bør tåle opp til 3000 omdr uten at den skal kutte. Enig at det er en fordel at den kutter. Tandempume har også blitt nevt ifra Møller som en mulig årsak. Bilen er ikke chippet. Den går bra før dette skjer. Det virker som den mister all kraft. ( slik som at turboen ikke er med ) Når det skjer er det bare å stoppe og starte påny så er den iorden igjen. Ja er berre å stoppe og starte den når den går i nødmodus. Hm kan jo ver dårlig turbo og. Hadde ein Golf 4 1,9 tdi der turboen var dårlig den kutta rundt 3000 omdr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 8, 2009 Måtte du bytte turbo? har også vært snakk om at tandempumpe kan være defekt. Vet ikke hva det er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 8, 2009 Les ut feillageret, kansje du finner ut hvorfor den går i nødmodus. Er variabel geometri på denne turboen, så om reguleringa henger kan du få for høyt ladetrykk osv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 8, 2009 Synes det er rart de ikke fant ut av det når jeg var på Møller i Tr.heim hvor jeg ba de sjekke at jeg hadde problem med at jeg mistet kraft. Mener du at jeg finner noen koder i den lista ( var ei jeg fikk med som ikke var kort ) som indikerer dette? Evt hvilken kode er det å jeg kan se etter om den står der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...