Skifte bremseklosser bak på Touran - noen overraskelser/spesialverktøy?

Anbefalte innlegg

Skal skifte bremseklosser bak på broren min sin Toruan til helga, og lurer derfor på om det er noen overraskelser jeg kan støte på eller om jeg trenger noe verktøy utenom det "vanlige". Torx, tolvkantpipe osv. Så, er det det?

Mads Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal skifte bremseklosser bak på broren min sin Toruan til helga, og lurer derfor på om det er noen overraskelser jeg kan støte på eller om jeg trenger noe verktøy utenom det "vanlige". Torx, tolvkantpipe osv. Så, er det det?

Mads Kristian

skal ikke si noe 100% men mener du må ha sånn calipper verktøt til å skru tilbake stempelet med ;) tror bare det er 13mm bolter som holder calipern ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal ikke si noe 100% men mener du må ha sånn calipper verktøt til å skru tilbake stempelet med ;) tror bare det er 13mm bolter som holder calipern ;)

Det heter 8mm bolter,ikke 13mm ;)

Skal være bare å løsne disse fra gliderne ja...

Stemplet klarer du å presse inn med f.eks ei skru tvinge eller lignende,men vær forsiktig med tetninga..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om håndbrekk funksjon er integrert i calipper må vel stempelet skrus og presses inn samtidig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stempelet skal skrues og presses samtidig ja..får kjøpt dette verktøyet på biltema f.eks..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker. Da skal jeg be broren min kjøpe seg et sånt verktøy;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

TIPS: Skal du skifte skiver, må du av med calipperholder. Da må du ha spes.verktøy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jeg ikke gjøre, men takk for tips:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke spes. verktøy for av med bremseklav på touran :) skal du bytte klosser trenger du en 13 mm pipe og skralle eller fast. og 15 mm fast kommer ann på ars mod.

å bare å skru stempelet tilbake men pass på støv mansjetten hvis det er mye dritt rundt den og den kan henge, å skades :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neivel? Da må du nok sjekke igjen. Måtte det på min. Kjøpte, da eg også måtte ha spes verktøy for å demontere nav for bytte av lager.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.