Anbefalte innlegg

Skiftet bremser på bilen min, både klosser og skiver.

Etter dette kommer det en hylelyd i bremsene når jeg kjører men ikke når jeg bremser.

Prøvde å smøre litt kobberfett på baksiden av klossene og der det gikk ann å se at ting hadde gnikket mot hverandre.

Var lydløs i ca 1 uke så kom det tilbake igjenn.

Er det noen råd om andre ting det går ann å gjøre, eller må jeg ta opp bremsene en gang i uka for å smøre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiftet bremser på bilen min, både klosser og skiver.

Etter dette kommer det en hylelyd i bremsene når jeg kjører men ikke når jeg bremser.

Prøvde å smøre litt kobberfett på baksiden av klossene og der det gikk ann å se at ting hadde gnikket mot hverandre.

Var lydløs i ca 1 uke så kom det tilbake igjenn.

Er det noen råd om andre ting det går ann å gjøre, eller må jeg ta opp bremsene en gang i uka for å smøre?

Det er helt normalt at Nye bremseklosser hyler, men etter èn uke burde det jo være slitt seg til (avhengig av hvor mye du har kjørt da...).

Du sier ikke hvilken bil det er snakk om, men hvis det er fastmonterte fjærer på bremseklossene, så se til at du har montèrt dem slik at det er spenn i klossene. disse fjærene er til for å ta opp vibrasjoner i klossen, som lager den "hylelyden".

på noen biler er det bare "klister" på baksiden av klossene, som erstatning for fjærene. hvis så, må man dra av den papirlappen slik at klisteret kommer fram før man monterer.

sjekk også at klossene er rett til bilen din, og at de faller fin på plass i sporet sitt når du monterer.

har en sak nå med samboeren min sin bil, hvor det er montert Feil type klosser, og at det da bare er en del av klossen som er i kontakt med skiva. i tillegg er det sprekk i bremsebeleggene.

Men; Mens du har oppe bremsekloa; rengjør glidesporene for skitt og evt rust, og smør opp glidepinnene med fett. da forhindrer du skjevslitasje, og sørger for at begge klossene griper jevnt med likt trykk :)

lykke til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er den på bildet, 2001 mod.

Vet ikke hva du mener med fjærer, det som er på klossen er 3stk "biter" av noen tynt metall som du presser inn i et hull i kalipperen slik at den sitter fast. Det er ikke noe klister på baksiden.

Når jeg monterte dem så så det ut som at de falt godt på plass.

Jeg smurte dem da jeg monterte dem, men det var lyd alikevell.

Så etter en stund smurte jeg dem en gang til og da forsvant lyden helt, men etter en uke så kom lyden tilbake på kun den ene siden, den andre siden har vært lydfri etter siste smøring.

Bilen blir brukt hver dag så tviler på at den kommer til å slite seg til........;-(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.