#1 Skrevet Januar 10, 2005 Har en 92 modell Audi 100 2.5TDI som går dårlig når den er varm. Har hatt dette problemet lenge, ved motorbrems har motoren blitt slapp og det har hjulpet å trø inn cløtsjen, slippe den ned på turtall og så gi gass igjen. Har prøvd å bytte luftmengdemåler til helt ny, men det ble ikke bedre. Problemet er at nå er den dårlig hele tiden, utenom når den er helt kald. Den sliter med å aksellerere til 80km/t, men går fint på tomgang. Har noen forslag til hva dette kan være? Eventuelt hvem som er eksperter på slikt? Audi hadde ikke snøring ihvertfall. Muligens defekt dieselpumpe, men de kunne ikke si dette sikkert og jeg måtte betale pumpa uansett om den var ødelagt eller ikke. Jeg trenger seriøst hjelp. Mvh Tore Vormeland 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 10, 2005 Den trenger primært to ting, luft og diesel. Kjøp eller få lånt deg en ladetrykksmåler og sjekk ladetrykket. Det er enkelt, og gjort på få minutter. Dersom det er som det skal, er det nok dieselen et sted. Det kan høres ut som en defekt magnetventil, men kan også skyldes lekkasjer i noen av slangene dine. Her må det feilsøking til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 10, 2005 katalysatorer? Når den er kald slipper all eksos igjennom, når den blir varm virker den normalt. Er den tett, så vil den vel da gå dårlig når den er varm? eller vil den gå dårlig hele tiden? mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 11, 2005 Takk for raske svar. Det er vel litt uvesentlig å sjekke turbotrykket, da dette avhenger av hvor mye diesel som kommer inn i motoren og hvor mye avgasser dette gir... eller tar jeg helt feil? Dieselmotorer har jo ikke wastegate som bensinmotorer... Hvor ligger denne magnetventilen? er dette noe som regulerer turbotrykket på samme måte som wastegaten på en bensinturbo? Er det vanskelig å sjekke denne? Hvordan sjekker en om katalysatoren fungerer? Skru den av og kjøre med frieksos og se om det blir bedre? Det kommer også en plystrelyd rundt 2000omdreininger. Denne har vært der så lenge jeg har hatt bilen (ca. 1,5år) og høres bedre når det er kaldt ute. Skal sjekke slanger o.s.v. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...