Audi A3 8P rust på bakskjermene.

Anbefalte innlegg

Har merket at det har kommet rust på bakskjermene, der bakfanger og karosseri møtes. Er slikt på begge sidene, på akkurat samme sted. Det har også begynt å boble helt nederst midt på begge dørene forran. Har fått time kl 10 i morgen hos Møller skadesenter, så de får sett på dette.

 

Et tips til 8P eiere så dere får sjekket dette ut, er visst en vanlig feil på disse. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat snakka med Møller om sinkslipp på min - 6 års frist, min er 6,5 år (reg 03) (skaden har vært der lenge, jeg har aldri kobla at det var sinkslipp før en lakkerer gjorde meg oppmerksom på det).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på det kun er 6 år på A3? Trodde samtlige Audier hadde 12 år etter 2000?

Vet det er det på A4/A6/A8.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, jeg fikk beskjed om det vertfall. Er det ulike garantitider på de ulike tingene (sinkslipp, rust, lakk, etc) ?

Hva gjelder 12 år?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, jeg fikk beskjed om det vertfall. Er det ulike garantitider på de ulike tingene (sinkslipp, rust, lakk, etc) ?

Hva gjelder 12 år?

 

Det skal stå i service heftet ditt hva som gjelder. Garantien mot rust og sinkslipp er likt for alt av skader på bilen som er resultat av produksjons feil. Ikke steinsprut o.l.

 

VW har hatt en del forskjellig intervaller på modellene sine, både 6, 10 og 12 år. Også forskjellig på flere plattformer av samme årsmodell.

Men etter hva jeg har erfart selv gikk Audi fra 6 år til 12 år på alle sine biler gange tidlig i forhold til flere andre merker, og det var før 2000. BMW feks økte ikke dette før i 2004.

Men kan godt hende dette ikke gjelder for A3 modellen, da jeg kun har erfaring med de nevnte modellene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skader ikke å ringe noen andre Møller-sjapper og høre..

Får ikke sjekka serviceheftet dessverre, siden bilen står på lakkering for noe annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jøss, en annen Møller-forhandler sier 3 år nå.

 

Har noen et servicehefte til 8P de kan se i?

 

Edit; 5 år fra neste forhandler. :)

(Da har vi altså forslagene 3, 5 og 6 år fra Audi selv) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk dørene på bilen også, fikk høre fra forhandler at det har vært mye rustproblemer på disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på det kun er 6 år på A3? Trodde samtlige Audier hadde 12 år etter 2000?

Vet det er det på A4/A6/A8.

 

Har du fått godkjent (eller vet om noen) med godkjent oppretting av sinkslipp opp mot 12 år (eller over 5 år vertfall)?

Iflg importøren er det 5 år, uansett Audi (var 6år, ble endret til 5år i vår).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fått godkjent (eller vet om noen) med godkjent oppretting av sinkslipp opp mot 12 år (eller over 5 år vertfall)?

Iflg importøren er det 5 år, uansett Audi (var 6år, ble endret til 5år i vår).

 

http://www.mollerbil.no/wip4/skade/avdeling.epl?id=14302

 

Leverte inn en 00mod A6 her i sommer som fikk lakka hele taket og begge bakskjermene, pga sinkslipp.

Klubb medlem sin som jeg selv var ute med, og fikk opplyst om 12 års garanti og fikk time 6 uker etterpå.

Hatt inne både A4 og A8 for venner og familier tidligere.

 

Skremmende at de oppgir 3 år. Her blander nok saksbehandleren med nybilgarantien.

Men det skal stå svart på hvitt i service heftet skal jeg da mene!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.mollerbil.no/wip4/skade/avdeling.epl?id=14302

 

Leverte inn en 00mod A6 her i sommer som fikk lakka hele taket og begge bakskjermene, pga sinkslipp.

Klubb medlem sin som jeg selv var ute med, og fikk opplyst om 12 års garanti og fikk time 6 uker etterpå.

Hatt inne både A4 og A8 for venner og familier tidligere.

 

Skremmende at de oppgir 3 år. Her blander nok saksbehandleren med nybilgarantien.

Men det skal stå svart på hvitt i service heftet skal jeg da mene!

 

 

Imponerende system.

Har snakket med 4 ulike Audi-forhandlere, og fått ulike svar hver gang. Ifølge Møllers egen garantiavdeling (nr 5 av folk jeg har snakket med) er det nå 5 år (har vært 6 år, kan endres når de selv vil).

 

Men de fleste jeg har snakket med nevner at det må tas bilde og sendes inn for avgjørelse - dere slapp dette også?

Skal få sjekket serviceheftet når jeg får tilbake bilen. Men såvidt jeg skjønte var sinkslipp en egen garanti gitt av produsent (en forhandler nevnte kjøpsloven uten at jeg helt skjønte hvor den passet inn)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Imponerende system.

Har snakket med 4 ulike Audi-forhandlere, og fått ulike svar hver gang. Ifølge Møllers egen garantiavdeling (nr 5 av folk jeg har snakket med) er det nå 5 år (har vært 6 år, kan endres når de selv vil).

 

Men de fleste jeg har snakket med nevner at det må tas bilde og sendes inn for avgjørelse - dere slapp dette også?

Skal få sjekket serviceheftet når jeg får tilbake bilen. Men såvidt jeg skjønte var sinkslipp en egen garanti gitt av produsent (en forhandler nevnte kjøpsloven uten at jeg helt skjønte hvor den passet inn)?

 

Utrolig!

 

Hvorfor disse menneskene jobber der de gjør er for meg totalt uforståelig.

 

Jeg fant etter et kjapt søk på google, en oversikt over rustgarantier til de forskjellige bilmerkene hos DinSide Motor.

 

Som man kan lese har både Volkswagen og Audi sammen med majoriteten 12 års rustgaranti.

Jeg nevnte tidligere at når dette økte til 12 år er forskjellig fra merker og noen modeller, men Audi var tidlig ute med å øke denne. Slik som de også var tildlig ute med å galvanisere karosseriene sine. Dermed også et PR stunt og øke garanti tiden.

 

Det er riktig at bilen ska besiktes av en fagmann, hvor det blir dokumentert at det ikke er omlakkert eller ytre påkjenninger som er skyld i problemet. Steinsprut etc.

Bilder og rapport blir så sendt inn til Møller sentralt hvor det blir godkjent eller ikke, og eieren får et brev i posten med timeavtale hos verksted dersom det er godkjent hos dem.

 

Selve godkjenningen er formelt ettersom det er fabrikken som gir rustgarantien og dermed skal ta regningen på arbeidet. Kontrolløren er øynene i saken og bør kunne gi et svar på stedet om det blir dekket eller ikke. Sansynligheten er stor for at han har opplevd liknende før.

 

Skremmende at det er så store avvik i hvordan kundene blir behandlet rundt om kring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig.

12 år på gjennomrust ja, men fikk beskjed om at sinkslipp ikke gikk på denne garantien dessverre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig.

12 år på gjennomrust ja, men fikk beskjed om at sinkslipp ikke gikk på denne garantien dessverre..

 

Har sett flere som skriver her på forumet og andre steder nå i ettertid at det gis 6år for sinkslipp og 12 for gjennomrust.

Jeg har ikke opplevd at dette behandles forskjellig, men det skal kanskje gjøres det.

 

Du sliter med sinkslipp og ikke rust slik som trådstarter gjør?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.