#1 Skrevet Oktober 8, 2009 Mener å ha lest en tråd hvor det er beskrevet hvilke ulike typer dashbord det er i ulike C4, men finner den ikke igjen ved søk. Noen som vet hvilke av dashbordene som går om hverandre og ikke, når de har airbag på begge sider? Kan jeg bruke en fra S4 med dobbel airbag over på en A6? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 8, 2009 Det finnes tre typer dashbord såvidt jeg husker: 1) Dashbord til biler uten passasjerairbag. 2) Dashbord til biler med passasjerairbag, frem til og med 1994. 3) Dashbord til biler med passasjerairbag, fra og med 1995. Type 1 og 3 er ganske like på de fleste måter unntatt like ved airbagen. Type 2 er helt annerledes, med kraftig polstrede deksler, kraftige avstivere inne i dashbordet o.s.v. Mener å huske at den enkleste måten å skille 1/3 fra 2 på er å se på knotten som åpner hanskerommet. Drar man den "bakover" for å åpne er det 1/3, drar man den "sidelengs" er det 2. Man ser også fort om hanskeromlokket er tykt, tungt og polstret eller tynn hardplast. Jeg tror muligens nr. 2 kan brukes i de andre, men da må man ta med veldig mange holdere/avstivere/stag for å få det til å passe. Har aldri prøvd å bytte om mellom disse typene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 8, 2009 Orakelet fra Hedmark :tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 8, 2009 Lærte meg dette når jeg kjøpte en S4 hvor en eller annen premieklovn hadde prestert å sage hull i dashen for å montere en jalla DVD-skjerm, da var det bare å skifte... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 9, 2009 Eneste forskjellen jeg husker, fra mitt bytte, er en ekstra festebolt på passasjersiden. S4'n hadde ingen airbagger, og derfor ingen ekstra feste. S6'n hadde passasjerairbag, og trenger derfor en bolt inn til motorrommet. Dette for å holde igjen, om passasjerairbagen må sprenge seg igjennom dasjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...