Anbefalte innlegg

Jeg har fått et lite problem på bilen min. Vinterfelgen lekker luft som bare det. Derfor må jeg ha på reservehjul. Det eneste hjulet jeg kan ha på er sommerhjulet mitt. Vinterdekkene er 225/45-17 mens sommerhjulene er 205/55-17. Vil det skade quattroen mye om jeg kjører med 3 vinterhjul og et sommerdekk mens den ene felgen er til sveising?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke bare bytte begge på samme aksling?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke bare bytte begge på samme aksling?

Vil ikke det skape konflikt med den andre akslingen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, å bytte begge vil være dobbelt så slemt mot torsendiffen som å bare bytte det ene. Det blir litt forskjell mellom disse hjulene - vinterhjulene er 3,6% større. Det er en haug forskjellige svar på hvor stor forskjell quattro-systemet "tåler", og det siste jeg leste var 6 km/t forskjell mellom hver aksling. Du har jo isåfall 2 km/t forskjell i 100 km/t, som da skal være trygt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, å bytte begge vil være dobbelt så slemt mot torsendiffen som å bare bytte det ene. Det blir litt forskjell mellom disse hjulene - vinterhjulene er 3,6% større. Det er en haug forskjellige svar på hvor stor forskjell quattro-systemet "tåler", og det siste jeg leste var 6 km/t forskjell mellom hver aksling. Du har jo isåfall 2 km/t forskjell i 100 km/t, som da skal være trygt...

Takk for et godt svar :) Men da skal det vel gå greit da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.