#1 Skrevet Oktober 8, 2009 (endret) Har en 2.5 tdi som er gått 225k. I det siste har den dratt dårlig(ca 50%) under 2000 omdr, og bra over. Her om dagen fikk jeg problem med ladinga og gikk tom for strøm. Byttet regulator idag, og da var strømproblemet løst. Men.. nå blinker glødelampa hele tiden, og den dro dårlig også etter 2000 omdr. maks 50 % effekt. Tente kortvarig til nå og da. Leste på "klistertråden" at jeg kunne teste å dra ut pluggen til LMM måleren, og da dro den betydelig bedre, sikkert 80-90 % av maks drag. Er den gåen, eller er det noe jeg kan mekkepå. Leste at det kunne være verdt å rense med en type spray. Noen som kan gi noen tips? TK 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 8, 2009 Når den går bedre av å mangle styringsinformasjon fra LMM så tyder vel det på at LMM fungerer på et vis og at noe annet er galt..... Da bør du nok lese den første linken i "klistretråden" i 2. innlegg er det en lang liste over ting som bør sjekkes, testes og endres ved ukjente feil. Les gjerne også den første posten, da du her mangler vesentlig informasjon for å kunne gjette seg frem til årsaker. Det første som slår meg er at man ikke kan utelukke remmer som er slakke og ute av stilling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 8, 2009 Hallo SS. Takk for svar. Tippet at du svarte først :-)) Et par ting. Kan blinkingen i glødelampa ha noen sammenheng med at jeg gikk tom for strøm? Det kakklet ganske kraftig i motoren det siste minuttet før den gikk helt tom for strøm! Er det uheldig å kjøre med LMM frakoblet over tid? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 8, 2009 1 Kan blinkingen i glødelampa ha noen sammenheng med at jeg gikk tom for strøm? 2 Det kakklet ganske kraftig i motoren det siste minuttet før den gikk helt tom for strøm! 3 Er det uheldig å kjøre med LMM frakoblet over tid? 1 Har ingen erfaring der - men det er ikke umulig at det har festet seg en "alvorlig" feilkode som må slettes for at den skal gå ut av en eventuell konstant nødmodus. 2. Dette er naturlig da ECU og pumpe trenger strøm for å sprøyte inn rett mengde til rett tid. Om dette kan ha skadet noen komponenter tviler jeg på - men er ikke sikker. 3. Ikke i alvorlig grad, men over tid kan det sote ned stempler og eksos pga for lite fres og utblåsing. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 9, 2009 Ok. Takker igjen Sjaastad. Får sjekke det så snart jeg får tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...