#1 Skrevet Oktober 8, 2009 (endret) Da jeg har brukt litt tid på å lete etter turbo til en A4 jeg skal bytte turbo, har jeg funnet at markedet oversvømmer av kina kopier. Legger ut hva jeg mener å være en orginal Borg Warner K03 turbo: Bildet er funnet på denne nettsiden: http://www.kineticmotorsport.com/products/Borg_Warner_K03_OEM_Turbo_for_Audi_A4_Passat_1_8T-496-143.html Og her et bilde av en av kina kopiene som er tilnærmet identisk: Bildet er funnet på denne nettsiden: http://www.ecplaza.net/product/70337_981929/turbocharger_audi_a6passat.html#none Kom gjerne med flere bilder av turboer. Og arrester meg om jeg beviselig tar feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 8, 2009 I tilegg har jeg funnet denne på ebay til 400$ fastpris. Har ikke funnet noen sted at dette er Kina kopi men mistenker det meget sterkt. Link til annonse: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/AUDI-A4-A6-VW-PASSAT-1-8T-K03-029-TURBO-CHARGER-GENUINE_W0QQitemZ330363537241QQihZ014QQcategoryZ33742QQcmdZViewItemQQ_trksidZp4340.m444QQ_trkparmsZalgo%3DCRX%26its%3DC%252BS%26itu%3DSI%252BUA%252BLM%252BLA%26otn%3D5%26ps%3D63#ht_3121wt_1065 Bilde: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 8, 2009 kjøp k03-073 er k03 turboen som sitter i 1.8t 190hk'en 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 8, 2009 Noen åpenbare feil her: - galt typeskilt - et typeskilt med en gjenstandsbeskrivelse (turbolader) fremfor fabrikat - farge på klokke-braketten - billigere legering i den blanke? I mange tilfeller av kinakopiering har de bare laget en avstøpning av den ekte varen - og ofte en gammel modell. Det bør kime et par klokker hvis datostempelet i turboen feks er fra 97 og også hvis mange av samme type fra ulike leverandører har identisk dato. Videre ser ofte alle støpedetaljer, som omfatter feks skrift, litt grunnere ut. Datostemplingen blir mer tåkete enn orginalen. Det er også mulig at kopiene ikke er avballansert og derav mangler både lakk og slipemerker på mutter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 9, 2009 Sier ikke prisen at det er en kinakopi da? Er det orginal så koster den ikke 400$ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 9, 2009 Sier ikke prisen at det er en kinakopi da?Er det orginal så koster den ikke 400$ Seriøse folk,selger seriøse deler..Og da bør man helst bla litt ekstra opp Meg bekjent så er disse WK03(kopi) turboene bare noe mølebrøt,man burde vite bedre.. Jeg kjøper ikke turbo fra Ebay for å si det sånn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 9, 2009 Kineticmotorsport selger iallefall ikke noe kopi turboer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 9, 2009 (endret) Kineticmotorsport selger iallefall ikke noe kopi turboer. Selger de BW K03/04 turboer? edit: Hadde jeg søkt litt så hadde jeg sluppet å stilt det spørsmålet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...