#1 Skrevet Oktober 9, 2009 Hei På min kjære 85 mod 100 cs quattro, så fløy bærekula ut av navet for litt siden. Detter jo IKKE bra, så jeg bytta bærearmer på begge sider ink nye bærekuler og bolter. På vei til jobb i dag så skjedde det igjen på samme side som forrige gang : bh : Noen som aner hva som foregår? Kan hullet i navet som bærekula går oppi være "slitt?" ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 9, 2009 Når det skjedde første gang er trolig hullet i fjærbeinet slitt og slarkete, og da må du bytte hele greia for å få det til å sitte fast igjen.. Typisk at det blir sånn hvis noen har gjenbrukt bolt/mutter eller at noen har brukt et eller annet til å bøye opp sporet for å få ut bærekulen en gang i tiden, det skal man aldri gjøre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 9, 2009 har ikke tilfeldigvis et fjørbein liggende? Høyre side 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 9, 2009 har ikke tilfeldigvis et fjørbein liggende? Høyre side Skal ikke se bort ifra at jeg kan ha et sånt til deg Nå går bilen min også, så tar en tur opp til dere til uka i alle tilfelle... Edit: Fjørbeinet er fra en '89 200 turbo, men de er vel like? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 9, 2009 Har du brukt andre bolter enn i original utførelse? Tenker på hvis du har et gjengeparti på den nye bolten som er lengre enn den originale. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 9, 2009 Jeg har brukt annen bolt ja, men gjengepartiet så ut til å være helt likt som org bolten. Det skal sies at når den fløy ut forrige gang, så satt orginalbolten i.. og den var litt slitt på midten der den låser imot bærekula. Er derfor jeg bytta den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 9, 2009 Skal ikke se bort ifra at jeg kan ha et sånt til deg Nå går bilen min også, så tar en tur opp til dere til uka i alle tilfelle... Edit: Fjørbeinet er fra en '89 200 turbo, men de er vel like? Å, helmax! Kan noen bekrefte at dette går om hverandre? Jeg har ikke UFO-bremser på 100`n min, men det bør vel ikke ha noe med saken å gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 9, 2009 Hvis du har servo så er jeg nå 99,9% sikker på at fjærbeinet passer, etter en tur i delekatalogen Må bare få dobbeltsjekket at 200'en er en tidlig 89 (chassisnr før 44M018199). Sender mld etterpå. 200 10v har forresten heller ikke UFO, heldigvis 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 10, 2009 Strøkent! Men jeg tror løsningen blir å sveise hele bærekula kraftig fast i navet.. bilen skal forsåvidt bare overleve vinteren Men hvis du har et fjørbein som kan passe, så er jeg intr i det uansett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 10, 2009 Hvis ikke Ole Gunnar sitt fjørbein passer så har jeg et ifra en 200 87 mod. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 10, 2009 Mitt var visst i bruk.... Sorry... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 10, 2009 Da er mitt til disp:) Kan sendes mandag:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 11, 2009 Hvor stor er bolten på bærekula du har da? Tror typ 44 kom med enten 18 eller 19 mm bolter, og hvis du da har montert 18mm bolt der du skulle hatt 19mm så må jo det gå dårlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 11, 2009 19 mm finnes bare på V8, 200 20v og noen av de aller siste vanlige 100/200. (sene 90-modeller og 91-modeller) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 11, 2009 19 mm finnes bare på V8, 200 20v og noen av de aller siste vanlige 100/200. (sene 90-modeller og 91-modeller) Takk for info, da vet jeg det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 11, 2009 Sveise er bare jalla også, "do it once and do it right" er det man skal leve etter når det gjelder bilreparasjoner.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 11, 2009 Da er mitt til disp:) Kan sendes mandag:) Hva skal du ha for det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 11, 2009 tar det på pm:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...