#1 Skrevet Oktober 9, 2009 Noen som eventuellt kan gi meg litt detaljert beskrivelse av hva som egentlig skjer i slikt tilfelle ? jeg vet sånn ca hva som skjer, fukt kommer inn i gasseren og fryser så drivstoffet går vanskeligere gjennom føler bilen har noe rare symptomer og er dette jeg kommer på som førsteproblem - ugjevn på gassen over visst turtall ( helt grei på lav turtall kun over ca 4k ) - svart røyk av potten - veldig dårlig lukt av motorn - etter jeg slår den av kjøle seg ned litt eller stå litt på tomgang så blir den bedre - det skjer helst når det er fuktig og kaldt ute... så jg lurte litt på om kanskje powerfilteret kan være tett , eller katalystor , eller om jeg kanskje bør rense gasseren ? skulle helst gjerne visst mer om hva eventuellt forgasserising er hvis noen vet ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 9, 2009 Forgasseren på Golf 2 er nok litt utsatt for ising om du kjører med "powerfilter" som fjerner forvarming av innsugsluft. http://en.wikipedia.org/wiki/Carburetor_icing Kan jo også være noe så enkelt som falsk luft, i så tilfelle er det sannsynligvis pakningen mellom forgasser og innsug som er sprukket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 9, 2009 Dario: første og billigste feilsøking er å bytte belgen mot manifolden. Liten gummidings til ikke mange kronene hos Biltema osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 9, 2009 Forgasseren på Golf 2 er nok litt utsatt for ising om du kjører med "powerfilter" som fjerner forvarming av innsugsluft. aah faan glemte å sette på det forvarmingrøret .... skal prøve det, men iallefall så tror jeg det kan være årsaken Kan jo også være noe så enkelt som falsk luft, i så tilfelle er det sannsynligvis pakningen mellom forgasser og innsug som er sprukket. jeg har tenkt å demontere gasseren så det kan mulig være det også det har jeg tenkt på men gummien er helt ny så tviler på det er det Takk for hjelpen gutter skal se litt på det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 9, 2009 Hadde dette på en golf da det flex-røret manglet mellom exos-manifold og inntaksrøret til luftfilter. Tipper det er der problemet ligger.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...