Anbefalte innlegg

Noen som eventuellt kan gi meg litt detaljert beskrivelse av hva som egentlig skjer i slikt tilfelle ? jeg vet sånn ca hva som skjer, fukt kommer inn i gasseren og fryser så drivstoffet går vanskeligere gjennom

føler bilen har noe rare symptomer og er dette jeg kommer på som førsteproblem

- ugjevn på gassen over visst turtall ( helt grei på lav turtall kun over ca 4k )

- svart røyk av potten

- veldig dårlig lukt av motorn

- etter jeg slår den av kjøle seg ned litt eller stå litt på tomgang så blir den bedre

- det skjer helst når det er fuktig og kaldt ute...

så jg lurte litt på om kanskje powerfilteret kan være tett , eller katalystor , eller om jeg kanskje bør rense gasseren ?

skulle helst gjerne visst mer om hva eventuellt forgasserising er hvis noen vet ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forgasseren på Golf 2 er nok litt utsatt for ising om du kjører med "powerfilter" som fjerner forvarming av innsugsluft.

http://en.wikipedia.org/wiki/Carburetor_icing

Kan jo også være noe så enkelt som falsk luft, i så tilfelle er det sannsynligvis pakningen mellom forgasser og innsug som er sprukket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dario: første og billigste feilsøking er å bytte belgen mot manifolden. Liten gummidings til ikke mange kronene hos Biltema osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forgasseren på Golf 2 er nok litt utsatt for ising om du kjører med "powerfilter" som fjerner forvarming av innsugsluft.

aah faan glemte å sette på det forvarmingrøret .... skal prøve det, men iallefall så tror jeg det kan være årsaken

Kan jo også være noe så enkelt som falsk luft, i så tilfelle er det sannsynligvis pakningen mellom forgasser og innsug som er sprukket.

jeg har tenkt å demontere gasseren så det kan mulig være det også

det har jeg tenkt på men gummien er helt ny så tviler på det er det :)

Takk for hjelpen gutter

skal se litt på det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde dette på en golf da det flex-røret manglet mellom exos-manifold og inntaksrøret til luftfilter. Tipper det er der problemet ligger..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.