#1 Skrevet Januar 10, 2005 Noen som hva som er "normalt" sylindertrykk/kompr. på en VR6. Testet i dag, og de lå på rundt 10 bar+- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 10, 2005 MOTOR AAA/ V6 OHC Slagvolum (boring/slaglengde) 2792ccm (81,0/90,3) Kompresjonsforhold 10,0:1 Maks. ytelse kW (din HK)/omdr 128 (174) / 5800 Maks. dreiemoment Nm/omdr 235/ 4200 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 11, 2005 komp. forh blir ikke det samme som syl trykk. Men kan sikker omregnes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 11, 2005 Noen som hva som er "normalt" sylindertrykk/kompr. på en VR6. Testet i dag, og de lå på rundt 10 bar+- Det står litt omtalt her: http://forums.vwvortex.com/zerothread?cmd=&id=919067 (NB ser ut som tallene er for Golf 4 V6) Jeg kan sjekke når jeg kommer hjem i Golf 3 Bentley manualen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 11, 2005 komp. forh blir ikke det samme som syl trykk. Men kan sikker omregnes? Jaja, men tenkte kanskje dette kunne gi han litt info uansett.. og i&med at det sto kompr. på en VR6 tilslutt tenkte jeg på kompresjonsforhold.... om det kan omregnes har jeg ikke peiling på... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 11, 2005 Ser vel ut som om 10 bar-+ 2 er ok ut i fra det jeg har funnet ut. Leste litt på wortex linken som nevnt over! Takker for innspill karer! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 11, 2005 A**O-dada (kode ) sier: Compression Pressure Bar: 11-13 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 11, 2005 en frisk motor med 8.0-1 i komp vil ligger på rundt 11-11,5 bar ved komptesten frisk motor med 10.0-1 i komp vil ligger på rundt 14 bar ved komptest testen bør taes vel lunken motor, 30-40 grader på olje og gasspjeldet på full åpning Som du ser her Rune, bør en motor med 10-1 i komp ligge på nærmere 14bar ved komp-test. Da er vel gjerne 10bar litt lite.. ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 12, 2005 Som du ser her Rune, bør en motor med 10-1 i komp ligge på nærmere 14bar ved komp-test. Da er vel gjerne 10bar litt lite.. ? Det har faktisk ikke så skremmennde mye å si visstnok.. Laveste tillatte verdi er rundt 8 bar på en 10.0-1 motorr og ikke skille mer enn 1 bar helst, max 2 mellom sylindrene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 12, 2005 hmmm, nå tok jeg test på kald motor (ca 18 grader) og med lukket spjeld. Men var litt variasjon egentlig. Laveste var 9,5 bar og høyeste var 11,5. Så ut fra dette skulle jeg ikke tro at dette er årsak til det mangler guff ved pådrag! Har gått igjennom det meste nå (tatt bort kat, komp.test,LMM,TPS,lambda+++), men har ikke målt bensintrykket. Kan ikke skjønne annet at det enten må mangle suppe eller så er det noe galt med styringa\tenning. Er det noe diagnose plugger på denne (92 golf VR6, AAA)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 12, 2005 Det er det helt sikkert, men om det er noe å lese ut av denne, det er en annen sak. De tidlige diagnosepluggene på VW var visst kun tilkomplet for å lese av feil på ABS'n, så da er det ikke mye hjelp. Du løfter av dekselet rundt girspaken, forann spaken ligger kontaktene. Vet ikke å sær VR6 er i forhold til G60, men sjekk om batteriet er i grei tilstand, og hvilke plugger som står i. G60 er i allefall sær på disse to tingene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 12, 2005 Jaja, men tenkte kanskje dette kunne gi han litt info uansett.. og i&med at det sto kompr. på en VR6 tilslutt tenkte jeg på kompresjonsforhold.... om det kan omregnes har jeg ikke peiling på... Det er forskjell på statisk og dynamisk kompresjonsforhold. Statisk er som du nevnte, det er bassert på (totaltvolum + forbrenningsvolum)/totalvolumet , mens det dynamiske kommer helt an på fyllingsgrads, slitasje, osv osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 12, 2005 Du løfter av dekselet rundt girspaken, forann spaken ligger kontaktene. På '94 Golf VR6 er pluggen i til høyre nede i midtkonsollen bak et deksel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...