Hva er normalt sylindertrykk på VR6?

Anbefalte innlegg

Noen som hva som er "normalt" sylindertrykk/kompr. på en VR6.

 

Testet i dag, og de lå på rundt 10 bar+-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MOTOR AAA/ V6 OHC

Slagvolum (boring/slaglengde) 2792ccm (81,0/90,3)

Kompresjonsforhold 10,0:1

Maks. ytelse kW (din HK)/omdr 128 (174) / 5800

Maks. dreiemoment Nm/omdr 235/ 4200

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

komp. forh blir ikke det samme som syl trykk.

 

Men kan sikker omregnes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som hva som er "normalt" sylindertrykk/kompr. på en VR6.

 

Testet i dag, og de lå på rundt 10 bar+-

Det står litt omtalt her: http://forums.vwvortex.com/zerothread?cmd=&id=919067 (NB ser ut som tallene er for Golf 4 V6)

 

Jeg kan sjekke når jeg kommer hjem i Golf 3 Bentley manualen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

komp. forh blir ikke det samme som syl trykk.

 

Men kan sikker omregnes?

Jaja, men tenkte kanskje dette kunne gi han litt info uansett.. og i&med at det sto kompr. på en VR6 tilslutt tenkte jeg på kompresjonsforhold....

 

om det kan omregnes har jeg ikke peiling på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser vel ut som om 10 bar-+ 2 er ok ut i fra det jeg har funnet ut. Leste litt på wortex linken som nevnt over!

 

Takker for innspill karer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

A**O-dada (kode : smil : ) sier:

 

Compression Pressure Bar: 11-13

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en frisk motor med 8.0-1 i komp vil ligger på rundt 11-11,5 bar ved komptest

en frisk motor med 10.0-1 i komp vil ligger på rundt 14 bar ved komptest

 

testen bør taes vel lunken motor, 30-40 grader på olje og gasspjeldet på full åpning

 

 

Som du ser her Rune, bør en motor med 10-1 i komp ligge på nærmere 14bar ved komp-test. Da er vel gjerne 10bar litt lite.. ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som du ser her Rune, bør en motor med 10-1 i komp ligge på nærmere 14bar ved komp-test. Da er vel gjerne 10bar litt lite.. ?

 

 

Det har faktisk ikke så skremmennde mye å si visstnok.. Laveste tillatte verdi er rundt 8 bar på en 10.0-1 motorr og ikke skille mer enn 1 bar helst, max 2 mellom sylindrene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm, nå tok jeg test på kald motor (ca 18 grader) og med lukket spjeld.

Men var litt variasjon egentlig. Laveste var 9,5 bar og høyeste var 11,5.

 

Så ut fra dette skulle jeg ikke tro at dette er årsak til det mangler guff ved pådrag!

Har gått igjennom det meste nå (tatt bort kat, komp.test,LMM,TPS,lambda+++), men har ikke målt bensintrykket. Kan ikke skjønne annet at det enten må mangle suppe eller så er det noe galt med styringa\tenning.

 

Er det noe diagnose plugger på denne (92 golf VR6, AAA)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er det helt sikkert, men om det er noe å lese ut av denne, det er en annen sak. De tidlige diagnosepluggene på VW var visst kun tilkomplet for å lese av feil på ABS'n, så da er det ikke mye hjelp.

 

Du løfter av dekselet rundt girspaken, forann spaken ligger kontaktene.

 

Vet ikke å sær VR6 er i forhold til G60, men sjekk om batteriet er i grei tilstand, og hvilke plugger som står i. G60 er i allefall sær på disse to tingene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja, men tenkte kanskje dette kunne gi han litt info uansett.. og i&med at det sto kompr. på en VR6 tilslutt tenkte jeg på kompresjonsforhold....

 

om det kan omregnes har jeg ikke peiling på...

Det er forskjell på statisk og dynamisk kompresjonsforhold. Statisk er som du nevnte, det er bassert på (totaltvolum + forbrenningsvolum)/totalvolumet , mens det dynamiske kommer helt an på fyllingsgrads, slitasje, osv osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du løfter av dekselet rundt girspaken, forann spaken ligger kontaktene.

På '94 Golf VR6 er pluggen i til høyre nede i midtkonsollen bak et deksel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.