Farlig med forksjellig mønsterdybde?

Anbefalte innlegg

Gikk på en kjempesmell i kveld, bokstavelig talt. Hadde vært flink og byttet til vinterdekk og kjørte for å fylle luft. Dette gikk jo kjempegreit, men fant ut at jeg skulle ta turen innom butikken som ligger 200 unna der jeg fylte luft. Traff selvfølgelig nedi et krater av et hull i veibanen: mad : Resultatet er 1stk ødelagt vinterdekk: bh :

 

Spørsmålet blir da som følger: er det farlig å bare byttet dette ene dekket som er ødelagt eller må jeg bytte begge dekkene på samme akslingen? Dekkene er 2 år gamle Nokian RSI i dimmensjonen 202 50 17 og er svindyre. Det er ca 8mm mønster igjen på dekkene, hva skjer da når jeg evt. setter 1 nytt dekk på bilen? Blir den uforutsigbar å kjøre?

 

Jeg heller selv mot å bytte 2 dekk. Hvis noen vet hvor en kan få tak i 1 eller 2 Nokian dekk i nevnte dim billig i Bergen (på en god lørdag) så skrik ut.

 

Jeg forbanner virkelig veistandarden i Norge:angrygun:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ikke farlig

 

Takk for svar. Jeg får se hva jeg klarer og ordne av dekk i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ikke tak i dekk i dag, men lyspunktet er at det kan se ut som om Vianor har rett dim. av RSI. De var dessverre stengt i dag så jeg får prøve igjen på mandag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.