Turtall henger etter N75-ventilbytte B6

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en Audi A4 1,8tq 2004mod som jeg chippet for noen mnd siden, synst etterhvert att bilen noen ganger går dårligere enn den bruker å gjøre, fikk tips av de som chippet bilen om å bytte N75-ventilen min, søkte litt rundt på nettet og fant ut att mange anbefaler å bytte til en N75H-ventil

 

Bestilte så denne ventilen (034 906 283 H) hos Møller Ålesund og har nå fått den!

Men saken er det att jeg har ingen aning om hvor den sitter, eller om det er mye arbeid å skifte denne?

Har og lest noe om att den skal kobles motsatt vei av den originale, stemmer dette?

Noen smartinger her som gidder å forklare meg litt om dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har sikkert fått byttet denne til nå, men den sitter værtfall under innsuget til motoren:) Ble det noe bedre el?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har sikkert fått byttet denne til nå, men den sitter værtfall under innsuget til motoren:) Ble det noe bedre el?

 

Nope har ikke fått byttet ennå, er nyoperert i foten så må vente noen dager på å få komme uti garasjen å begynne på det! : bh :

Skal legge ut her hvordan det blir!

 

Men vet du noe om hvilken vei denne skal kobles?

Har lest noe om att denne ventilen skal kobles speilvent i forhold til den originale, stemmer dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, er ikke helt sikker på hvordan vei denne H ventilen skal monteres. Men har vært bortig at noen skal monterers motsatt vei av orginal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, er ikke helt sikker på hvordan vei denne H ventilen skal monteres. Men har vært bortig at noen skal monterers motsatt vei av orginal.

 

Lurer på om det er katastrofe å prøve seg frem med dette? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

H-ventilen mener jeg er lik den orginale. Har selv J-ventilen, denne sitter motsatt vei.

For å komme til demonterer du innsuget fra fronten til luftfilterboksen. Er også en fordel å fjerne oljeåndiga fra innsugsrør til turbo. Så er det bare å løse slangeklemmene og ta ut den gamle ventilen. På noen er det engangs-slangeklemmer, disse kan være litt vrine å løse. Da må du evt skaffe nye klemmer når du skal montere den nye ventilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

H-ventilen mener jeg er lik den orginale. Har selv J-ventilen, denne sitter motsatt vei.

For å komme til demonterer du innsuget fra fronten til luftfilterboksen. Er også en fordel å fjerne oljeåndiga fra innsugsrør til turbo. Så er det bare å løse slangeklemmene og ta ut den gamle ventilen. På noen er det engangs-slangeklemmer, disse kan være litt vrine å løse. Da må du evt skaffe nye klemmer når du skal montere den nye ventilen.

 

Monterte N75H-ventilen idag, den største forskjellen er at det ble mye høyere pop-of lyd enn tidligere!

Har jeg montert den feil vei? jeg har montert den motsatt vei av den originale som stod der!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg vert ute å tatt meg en biltur for å sjekke hvordan det ble etter N75-ventil byttet jeg gjorde idag!

 

Bilen går som før veldig bra, lager MYE mer poffelyder enn før jeg byttet N75-ventilen! Poffer selv ved vanlig akselerering når jeg slipper gassen for å gire! Har orginal "pop-off" ventil så denne lyden har bare vert svakt hørbar ved girskift under kraftig akselerasjon!

 

Men noe er rivruskende galt!

Om jeg ruser motor i frigir/med clutchen inne så henger turtallet lenge etterpå og når det går ned igjen så stopper det opp på 1000rpm istedet for 7-800 som det skal ligge på! starter jeg bilen på nytt så legger det seg på vanlig tomgangsturtall!

Hva har jeg gjort galt?

Var det feil å sette denne motsatt vei enn den som stod der? en del forvirring rundt dette!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vert ute i garasje i natt og fått snudd ventilen den veien den skulle vere, lik som originalen!

Fy f**n sier jeg bare det der var en god investering!

Helt sykt att en så lite dingz kan gjøre så stor forskjell!

Bilen gikk mye bedre, kreftene var på plass tidligere og varte lenger!

Anbefales på det sterkeste!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å høre. Den lengste stussen på n75 skal ALLTID ned i innsugrøret til turbo :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å høre. Den lengste stussen på n75 skal ALLTID ned i innsugrøret til turbo :)

 

Var det jeg kom frem til:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...Har orginal "pop-off" ventil så denne lyden har bare vert svakt hørbar ved girskift under kraftig akselerasjon!

 

Det fins ikke pop-off ventil orginalt på disse. Det er en resirk ventil. Skal ikke låte ved girskifte... Da er det noe galt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det fins ikke pop-off ventil orginalt på disse. Det er en resirk ventil. Skal ikke låte ved girskifte... Da er det noe galt.

 

Vet det!, det er derfor "pop-off ventil" står i hermetegn!! :P

Det som var galt var att den ble montert opp ned, slik mange av disse ventilene skal monteres!

Men denne skulle ikke det!

Men uansett, original resik skal kunne høres svakt under girskifte ved kraftig pådrag, men ikke slik som det var hos meg igår nei !:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor sto denne ventilen på din bil?:) På innsugssalngen eller under selve innsuget? På min bil ser det ut som det er 2 slike ventiler som sitter under innsuget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.