#1 Skrevet Oktober 10, 2009 (endret) Hei Har planer om å ettermontere cruisekontroll i min A4 1,8TQ Avant S-line `04 modell. Bilen har 3-eikers sportsratt ikke multifunksjon. Spurte Møller hva de skulle ha for jobben og delene, de skulle ha 6300,- ferdig montert! Ikke F***!! Så letet litt rundt på nettet og fant det jeg trengte! Styreenhet 8E0953549N Bryter 8E0054690 Deksel rundt ratt 8E0953512N6PS Totalt ca 2200,- inkl frakt! Regner med å motta delene til uken Har lyst å prøve å montere dette selv, er passe flink til å skru men er ganske ny på Audi så trenger litt hjelp så jeg ikke ødelegger noe underveis:p Hvordan går jeg frem når jeg skal gjøre dette med å ta av rattet og airbagen? Hvilke verktøy trenger jeg? Noe spesielt jeg må passe på? Komplisert å kode dette i vag-com? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 10, 2009 Ah, ser du har bestilt. Mener det ettermonteringskittet de selger for cruisecontroll faktisk ligger rett rundt den prisen der. Så er nok bare arbeidet som gjør at det koster en del. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 10, 2009 Ah, ser du har bestilt. Mener det ettermonteringskittet de selger for cruisecontroll faktisk ligger rett rundt den prisen der. Så er nok bare arbeidet som gjør at det koster en del. Møller skulle ha 2386,-kr bare for styreenheten! Men de sa att de kunne montere for ca 2900,- om jeg hadde delene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 10, 2009 Da må jeg få sjekket hva som faktisk det cruisecontroll kittet faktisk inneholder... Takk for opplysningen. Hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 10, 2009 Da må jeg få sjekket hva som faktisk det cruisecontroll kittet faktisk inneholder... Takk for opplysningen. Hehe.. Tipper det ikke inneholder rattmodulen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 10, 2009 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=139769 Her ligger det en god del info om emnet, samt en DIY i PDF format. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 10, 2009 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=139769 Her ligger det en god del info om emnet, samt en DIY i PDF format. Den DIY forklarte vertfall litt om hvordan jeg skal få av rattet:) Takker:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 10, 2009 Lurer på når jeg skal sette på igjen rattet om jeg kan sette det på en anelse vridd mer til høgre for å få rattet til å stå helt rett når jeg kjører rett frem? For når jeg nå kjører rett frem så står rattet en anelse vridd til venstre! Har irritert meg litt:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 11, 2009 Skeiv forstilling siden rattet står mot venstre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 11, 2009 Skeiv forstilling siden rattet står mot venstre? Vet ikke hva som er grunnen til att rattet står vridd litt mot venstre, var slik når jeg kjøpte bilen.. Best å bare sette på rattet slik det er for å så justere det på forstillingen senere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 13, 2009 Noe spesielt jeg bør passe på når jeg skal ha av rattet? Trenger jeg noen spesial-verktøy? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 13, 2009 Vet ikke hva som er grunnen til att rattet står vridd litt mot venstre, var slik når jeg kjøpte bilen..Best å bare sette på rattet slik det er for å så justere det på forstillingen senere? Er nok best å sette det på som det var og heller ta hjulstilling. Jeg ville gjort det på nyere bil. Iallefall hvis den i tillegg trekker svakt mot venstre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 13, 2009 Mottok idag pakken min fra kufatec, åpnet pakken og ble ganske skuffet da det ser ut til att de har sendt meg feil varer! her er er bilde av delen jeg fikk! Ser ut til å vere til A4 b5 eller golf mener jeg! Har sendt de en epost og håper på de er medgjørlige til å ordne opp for seg enkelt og raskt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 13, 2009 Hehe, kjipe greier: mad : Er nokk til B5 den dær. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 13, 2009 Jeg var på møller og spurte hva jeg trengte for å ettermontere cruisekontroll på min b6 uten multifunksjonsratt. Jeg fikk da med meg cruisekontroll hendelen og et rattdeksel. Det kostet rundt 800,- Har ikke prøvd å montere enda, men de sa at jeg ikke trengte noe fler deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 13, 2009 Jeg var på møller og spurte hva jeg trengte for å ettermontere cruisekontroll på min b6 uten multifunksjonsratt. Jeg fikk da med meg cruisekontroll hendelen og et rattdeksel. Det kostet rundt 800,- Har ikke prøvd å montere enda, men de sa at jeg ikke trengte noe fler deler. Da ligger delene på nesten det samme som da jeg monterte på gamlebilen min. Du trenger ikke flere deler hvis ikke du må bytte styreenheten til rattstammeelektronikken. I de fleste tilfeller slipper man å bytte denne, men hvis den må byttes koster den ca 2000,-. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 13, 2009 Da ligger delene på nesten det samme som da jeg monterte på gamlebilen min. Du trenger ikke flere deler hvis ikke du må bytte styreenheten til rattstammeelektronikken. I de fleste tilfeller slipper man å bytte denne, men hvis den må byttes koster den ca 2000,-. Er det mulig å finne ut om jeg trenger å bytte den før jeg begynner på monteringa? Litt kjedelig å demontere ratt og alt for så å finne ut at jeg trenger fler deler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 13, 2009 (endret) det er skrevet et sted på forumet hvilken revisjon av enheten du må ha, men jeg ville forsøkt å kode rattelektronikken som om du allerede hadde montert bryteren. Om den er feil vil du ikke få lagt inn rett, om den kan benyttes så får du antageligvis opp feilmelding på bryteren som ikke er der. edit: Hvilken revisjon enheten er står i infofeltet når du går inn på modulen i vagcom forresten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 13, 2009 Da ligger delene på nesten det samme som da jeg monterte på gamlebilen min. Du trenger ikke flere deler hvis ikke du må bytte styreenheten til rattstammeelektronikken. I de fleste tilfeller slipper man å bytte denne, men hvis den må byttes koster den ca 2000,-. jeg pratet med en teknikker fra møller, han sa til meg att Audi A4 uten multifunksjonsratt produsert fra 2003-2004 trenger i de alle fleste tilfeller å bytte denne modulen med sjeldne unntak, de kunne gå inn fra VAS som er diagnoseverktøyet de bruker på Møller og se hvilket delenr modulen var og om den må byttes! Delenr på modulen som støtter cc er: 8e0953549n Mulig du kan finne ut delenr på den du har igjennom vag-com og, det vet jeg ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 14, 2009 det er skrevet et sted på forumet hvilken revisjon av enheten du må ha, men jeg ville forsøkt å kode rattelektronikken som om du allerede hadde montert bryteren. Om den er feil vil du ikke få lagt inn rett, om den kan benyttes så får du antageligvis opp feilmelding på bryteren som ikke er der. edit: Hvilken revisjon enheten er står i infofeltet når du går inn på modulen i vagcom forresten Da må dette sjekkes opp:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 3, 2009 Da har jeg etter en stund mottatt pakken med det jeg trodde skulle vere rette deler til Cruisecontroll, men jammen sendte deg me nøyaktig same delene som jeg sendte i retur til dem! Nå ble jeg så forbanna att jeg hevet kjøpet og bestilte hos møller istedet for! Helt utrolig att det skal gå ann!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...