Problemer med bakbremser S4 C4

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, nå trenger jeg noen gode råd.

Da bakbremsene var dårlige og calliptrene måtte byttes før neste EU kontroll tok jeg fatt på bilen i god tro om at dette var en lett jobb. Det som har skjedd at jeg får ikke luftet bremsene. Byttet calliptrene og prøvde, kom ikke en dråpe. Gikk fremover og etter dette er bremseslanger og bremserør frem til lastnetilen byttet, i dag byttet jeg også lastventilen. Da jeg hadde av røret som går fremover fra lastventilen og ga pedalen et tråkk så kom det en god sprut ut. I håp om at jeg hadde fikset problemet med å bytte lastventilen satte jeg sammen alt igjen. og skulle på nytt prøve å lufte ut, men den gang ei... det kommer luft ut bak for hvert tråkk om den står åpen, men jeg klarer ikke å bygge opp noe trykk på pedalen (den er veldig løs) samt at for hvert tråkk så stiger nivået i bremsevæskebeholderen litt. Så nå er jeg nysgjerrig på hva mer som må gjøres....

Håper på svar

Tony

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må sette en 6-8mm borr imellom fjøren og lastventilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjort det, men om jeg kan spørre dumt, når last ventilen er ny og rett ut av pakka, skal man kunne trykke inn stempelet? eller blir denne løftet opp av væsketrykket og holdt igjen av fjæra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

opp igjen... jeg trenger virkelig noen råd, ellers blir det verksted. Leste noe et sted om noen pakning eller noe som kan ryke i pumpa... om man bunner pedalen, hvor sitter denne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, stempelet trykker opp armen.

Problemet med pakninger som ryker i masteren, er pga. arbeidsområdet til pakningen. Kommer du utenfor som f.eks. ved lufting, kan pakningen skades. Skaff deg en trykk- eller vakuumlufter (den på Biltema er genial..) så får du luftet alene i ro og fred! :)

Jeg har for øvrig ikke hatt problemer med at lastventilen tetter ved lufting, men det betyr ikke at det ikke kan skje. 6mm bor bør uansett fikse den biffen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he he... ja jeg hadde nesten glemt dette! MEN! Ja! Problemet mitt var gåen pakkning i masteren. Så JA jeg byttet master og luftet på vanlig vis. En bemerkning her: Jeg pumpet aldri pedalen helt inn. Frem og tilbake halvveis inn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.