Erfaringer med Nankang piggdekk ønskes

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe billige piggdekk og ser dekkonline selger Nankang SW-5, mens interdekk selger Nankang SW-7

 

SW-7 finner jeg ingen tester eller noe på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt med Nankang pigg en gang før. Husker ikke hvilken modell men de fungerte bra. Men Nankang er et dekk som funker best på mellomstore biler når det gjelder sommer og vinterdekk. Har hatt de på 2er Golf og Mazda 323 og slipper litt fortere på små biler. Noen synes de er bra andre synes det er den størsta søppla på kloden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt de en gang, og aldri mer.. husker ikke hva dem heter, men de var ny i 2007. Direkte uforutsigbar, men mulig dem er blitt bedre..: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spander noen kroner ekstra, de er livs farlige.

Hadde dem i 225/45 17 og de var rett å slett farlige.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke samme erfaring som han i forrige innlegg her.

 

Fungerte greit med nankang på min type44 quattro , eneste jeg har å utsette på de er sidestabiliteten på hardpakket snø og is.

Men synes bremseevnen var god :)

 

Men er enig i det Bjørnar påpeker om at de fungrerer kanskje best på mellomstore biler :)

 

Kjørte med 225/45-17" :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal ha dem i 195/65-15, bilen er vel over 1700kg, noen anbefalinger til andre billige dekk da?

Ser good year ligger rett etter nankang på dekkonline med UG extreme,

Så ligger pirelli carving edge og Bridgestone Noranza2 til ca. samme pris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Nankang pigg på Passaten, fungerer helt fint på en 4 motion hvertfall, blir andre sesongen med dekkene nå.

Kjører på dimensjon 225/45 17, støyer kanskje litt mer enn type dyre dekk, men er rett og slett ikke værst!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.