#1 Skrevet Oktober 10, 2009 Hei, nettop kjøpt meg Audi S6 2.2 tq, som for øverig har vært drømmebilen siden jeg lærte hva bil og motor var. Nå har jeg blitt vant med bilen og hva som må gjøres av div småplukk. Skrur en del selv så lurer på om dere har noen tips osv ang følgende punkter? - Får ikke låst bilen med knappen på nøkkelen "alarmen aktiveres kun av venstre fordør, ikke høyre" - Det er bare lyd i diskantene i bakdørene, forran virker alt fint "Audi Delta" - Har olje lekk ifra servopumpen, virker som det må ett spes. verktøy til der. "stor skrue med sånn pluss spor på" - Startsperre slår inn i tide og utide "noen ganger må nøkkelen tas ut og settes inn igjen" - Bremsebelegg lampen i computeren lyser konstant "sjønner ikke helt dette, har sjekket kontaktene på klossene, ikke noe feil der. Klossene er det også mye igjen på. Dette var det jeg egentlig lurte på, så håper noen har vært borti noe av dette før. Takker for svar Magnus 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 10, 2009 http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/trouble.html Her står det mye bra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 10, 2009 - er en mikrobryter i dørlåsene, tipper den er dårlig på høyre side - startsperre som slår inn er ofte dårlig kontakt ifm startsperrespolen rundt tenningslås. Ligger detaljert info her http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=15397 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 10, 2009 (endret) Angående Servopumpa er det vanlig med litt svetting/lekasje. Den "store skruen" åpner du lett med ett skrujern/dor og en liten hammer. Prøv og bytt O-ringen , men få tak i en orginal O-ring fra Vag. For det skal være en litt hardere type , og ikke den vanlige myke typen. Hvis det ikke blir bedre , er det nok overtrykk inne i pumpa. Og da må den overhales/byttes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 10, 2009 Angående Servopumpa er det vanlig med litt svetting/lekasje. Den "store skruen" åpner du lett med ett skrujern/dor og en liten hammer. Prøv og bytt O-ringen , men få tak i en orginal O-ring fra Vag. For det skal være en litt hardere type , og ikke den vanlige myke typen. Hvis det ikke blir bedre , er det nok overtrykk inne i pumpa. Og da må den overhales/byttes Du kjøper faktisk den 0-ringen med "skruen"(0261 45541 møller nr ) å det stemmer at det ikke er en vanlig o-ring. Men at den svetter /lekker tyder på at du har overtrykk inne i pumpa , så du bare utsetter problemer litt med å skifte O-ring. blir enten å overhalle pumpa eller å skifte den. Bremsbelegg varslerer er jo en gjennganger på s4 /s6. dårlig kontakt en plass er som regel syndere. skifte ledningene på mine , hold ca en halv vinter så var det tilbake. ble til at en kortslutta varslerene til slutt å kontrollerer bremsebelegget litt oftere manuellt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 11, 2009 http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/trouble.html Her står det mye bra! Takker nyttig side det der. Steinar Sjaastad: Da blir det nok lodding på meg gitt, microbryter i døren er helt fin, har målt den. Det er nok noe annet merkelig, fant ut att ledningen til oppvarmbar låsesylinder var tatt av, satte den på igjen men da begynnte det og ryke etterhvert, målte spenningen på kontakten. Den var 12v, skal ikke denne også slå seg av etter 20 sec eller noe? Stikker og handler skrue med o-ring på møller i morgen, får se om det hjelper. Hvis ikke blir det vel ny pumpe da, DOH!... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 11, 2009 Når du løfter litt på dørhåndtak skal det komme en liten klikkelyd, bryter som slår på varme (muligens når temp ute er under et visst nivå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 13, 2009 Når du løfter litt på dørhåndtak skal det komme en liten klikkelyd, bryter som slår på varme (muligens når temp ute er under et visst nivå. Klikkelyden kommer den, har målt bryteren også. Den virker akkuratt som den skal. Men fant også ut att inne i døren der man kopler til varmeelementet til låsen sitter det en slags mellomstor svart elektronikk boks, denne har 1 inngang og 2 utganger pluss en slags trykk knapp. Noen som vet hva denne knappen skal brukes til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 14, 2009 - er en mikrobryter i dørlåsene, tipper den er dårlig på høyre side- startsperre som slår inn er ofte dårlig kontakt ifm startsperrespolen rundt tenningslås. Ligger detaljert info her http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=15397 Er det lese-spole på S6 C4? har blitt fortalt at det ikke er forskjell på A6/S6 og 100/S4, og jeg har startsperre, men kan fint bruke bilen med en reservenøkkel som er filt av en lokal "smed". Ergo kan det ikke være slik på min i alle fall...(?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 14, 2009 Var det org. startsperre før A6 og S6 kom i 1995 da? eg har aldri sett det før på 100 C4... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 14, 2009 Jeg har orginal startsperre på min ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 14, 2009 Er ikke hele greia med startsperre att bilen skal verifisere nøkkelen? så man ikke har mulighet til og tyvkople ledningene bak der? Rart att nøkkelen ikke har noen sender da? Bilen min har iallefall lesespole, har loddet den nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 14, 2009 det som lyser i dash er det et utropstegn? vil tror det ratt er "bomba" som er dårlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 20, 2009 det som lyser i dash er det et utropstegn? vil tror det ratt er "bomba" som er dårlig Nei, tegnet er ikke utropstegnet konstant, men under hard oppbremsing så kommer (!) i rødt opp og piper 3 ganger. Noen som vet hva det kommer av? Hyrdaulikk pumpe eller bomba? Magnus 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 20, 2009 Da klarer ikke systemet å opprettholde trykket. Det er nok bomben som begynner å bli dårlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 20, 2009 Da klarer ikke systemet å opprettholde trykket. Det er nok bomben som begynner å bli dårlig Oki, greit nok det. Vet om en grei kar som har en slik liggende, får vel prøve og bytte da. Takker for alle svar: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 20, 2009 Nei, tegnet er ikke utropstegnet konstant, men under hard oppbremsing så kommer (!) i rødt opp og piper 3 ganger. Noen som vet hva det kommer av? Hyrdaulikk pumpe eller bomba? Før du bestemmer deg for å kassere bomba (trykkakkumulatoren), sjekk nivåene for hydraulikk- og bremsevæske. For lavt nivå, særlig for bremsevæske, kan trigge føleren under hard nedbremsing eller ditto akselerasjon. Lave væskenivåer varsles også ved rødt utropstegn (!). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 20, 2009 Før du bestemmer deg for å kassere bomba (trykkakkumulatoren), sjekk nivåene for hydraulikk- og bremsevæske. For lavt nivå, særlig for bremsevæske, kan trigge føleren under hard nedbremsing eller ditto akselerasjon. Lave væskenivåer varsles også ved rødt utropstegn (!). Alle væske nivåer er i orden, drevet og forsket litt på dette nå så har vært obs på att alt er fult. Før jeg byttet den STORE skruen på pumpen lakk den som en sil så da blir man vant til og sjekke litt vett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...