Nyinkjøpt S6 c4, noen spørsmål.

Anbefalte innlegg

Hei, nettop kjøpt meg Audi S6 2.2 tq, som for øverig har vært drømmebilen siden jeg lærte hva bil og motor var. Nå har jeg blitt vant med bilen og hva som må gjøres av div småplukk. Skrur en del selv så lurer på om dere har noen tips osv ang følgende punkter?

 

- Får ikke låst bilen med knappen på nøkkelen "alarmen aktiveres kun av venstre fordør, ikke høyre"

- Det er bare lyd i diskantene i bakdørene, forran virker alt fint "Audi Delta"

- Har olje lekk ifra servopumpen, virker som det må ett spes. verktøy til der. "stor skrue med sånn pluss spor på"

 

- Startsperre slår inn i tide og utide "noen ganger må nøkkelen tas ut og settes inn igjen"

- Bremsebelegg lampen i computeren lyser konstant "sjønner ikke helt dette, har sjekket kontaktene på klossene, ikke noe feil der. Klossene er det også mye igjen på.

 

Dette var det jeg egentlig lurte på, så håper noen har vært borti noe av dette før.: klø :

 

Takker for svar

 

Magnus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående Servopumpa er det vanlig med litt svetting/lekasje.

 

Den "store skruen" åpner du lett med ett skrujern/dor og en liten hammer.

Prøv og bytt O-ringen , men få tak i en orginal O-ring fra Vag.

For det skal være en litt hardere type , og ikke den vanlige myke typen.

 

Hvis det ikke blir bedre , er det nok overtrykk inne i pumpa.

Og da må den overhales/byttes :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående Servopumpa er det vanlig med litt svetting/lekasje.

 

Den "store skruen" åpner du lett med ett skrujern/dor og en liten hammer.

Prøv og bytt O-ringen , men få tak i en orginal O-ring fra Vag.

For det skal være en litt hardere type , og ikke den vanlige myke typen.

 

Hvis det ikke blir bedre , er det nok overtrykk inne i pumpa.

Og da må den overhales/byttes :)

 

Du kjøper faktisk den 0-ringen med "skruen"(0261 45541 møller nr )

å det stemmer at det ikke er en vanlig o-ring.

Men at den svetter /lekker tyder på at du har overtrykk inne i pumpa , så du bare utsetter problemer litt med å skifte O-ring. blir enten å overhalle pumpa eller å skifte den.

Bremsbelegg varslerer er jo en gjennganger på s4 /s6. dårlig kontakt en plass er som regel syndere.

skifte ledningene på mine , hold ca en halv vinter så var det tilbake. ble til at en kortslutta varslerene til slutt å kontrollerer bremsebelegget litt oftere manuellt : faint :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Takker ;) nyttig side det der.

 

Steinar Sjaastad:

Da blir det nok lodding på meg gitt, microbryter i døren er helt fin, har målt den.

Det er nok noe annet merkelig, fant ut att ledningen til oppvarmbar låsesylinder var tatt av, satte den på igjen men da begynnte det og ryke etterhvert, målte spenningen på kontakten. Den var 12v, skal ikke denne også slå seg av etter 20 sec eller noe?

 

Stikker og handler skrue med o-ring på møller i morgen, får se om det hjelper. Hvis ikke blir det vel ny pumpe da, DOH!...: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du løfter litt på dørhåndtak skal det komme en liten klikkelyd, bryter som slår på varme (muligens når temp ute er under et visst nivå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du løfter litt på dørhåndtak skal det komme en liten klikkelyd, bryter som slår på varme (muligens når temp ute er under et visst nivå.

 

Klikkelyden kommer den, har målt bryteren også. Den virker akkuratt som den skal.

Men fant også ut att inne i døren der man kopler til varmeelementet til låsen sitter det en slags mellomstor svart elektronikk boks, denne har 1 inngang og 2 utganger pluss en slags trykk knapp. Noen som vet hva denne knappen skal brukes til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

- er en mikrobryter i dørlåsene, tipper den er dårlig på høyre side

- startsperre som slår inn er ofte dårlig kontakt ifm startsperrespolen rundt tenningslås. Ligger detaljert info her http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=15397

 

Er det lese-spole på S6 C4? har blitt fortalt at det ikke er forskjell på A6/S6 og 100/S4, og jeg har startsperre, men kan fint bruke bilen med en reservenøkkel som er filt av en lokal "smed".

Ergo kan det ikke være slik på min i alle fall...(?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det org. startsperre før A6 og S6 kom i 1995 da? eg har aldri sett det før på 100 C4...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har orginal startsperre på min ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke hele greia med startsperre att bilen skal verifisere nøkkelen? så man ikke har mulighet til og tyvkople ledningene bak der?

 

Rart att nøkkelen ikke har noen sender da?

Bilen min har iallefall lesespole, har loddet den nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det som lyser i dash er det et utropstegn?

 

vil tror det ratt er "bomba" som er dårlig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det som lyser i dash er det et utropstegn?

 

vil tror det ratt er "bomba" som er dårlig

 

Nei, tegnet er ikke utropstegnet konstant, men under hard oppbremsing så kommer (!) i rødt opp og piper 3 ganger. Noen som vet hva det kommer av? Hyrdaulikk pumpe eller bomba?

 

Magnus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da klarer ikke systemet å opprettholde trykket. Det er nok bomben som begynner å bli dårlig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da klarer ikke systemet å opprettholde trykket. Det er nok bomben som begynner å bli dårlig :)

 

Oki, greit nok det. Vet om en grei kar som har en slik liggende, får vel prøve og bytte da.

 

Takker for alle svar: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, tegnet er ikke utropstegnet konstant, men under hard oppbremsing så kommer (!) i rødt opp og piper 3 ganger. Noen som vet hva det kommer av? Hyrdaulikk pumpe eller bomba?

 

Før du bestemmer deg for å kassere bomba (trykkakkumulatoren), sjekk nivåene for hydraulikk- og bremsevæske. For lavt nivå, særlig for bremsevæske, kan trigge føleren under hard nedbremsing eller ditto akselerasjon. Lave væskenivåer varsles også ved rødt utropstegn (!).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før du bestemmer deg for å kassere bomba (trykkakkumulatoren), sjekk nivåene for hydraulikk- og bremsevæske. For lavt nivå, særlig for bremsevæske, kan trigge føleren under hard nedbremsing eller ditto akselerasjon. Lave væskenivåer varsles også ved rødt utropstegn (!).

 

Alle væske nivåer er i orden, drevet og forsket litt på dette nå så har vært obs på att alt er fult. Før jeg byttet den STORE skruen på pumpen lakk den som en sil så da blir man vant til og sjekke litt vett ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.