#1 Skrevet Oktober 11, 2009 (endret) Har bestillt nye "hus" til nøkklene til Passaten min på ebay. Er ikke originale deler etter det jeg vet. Må jo da flytte over elektronikken. Den print-plata er grei, den har jeg hatt ute før. Men så ser det ut til å være en liten sak helt oppe i ene hjørnet i den delen der selve nøkkel-stålet er. Print-plata og batteri er jo i den andre delen. Elendig forklart, skal prøve å ta noen bilder...... Så, hva er den lille saken, og hvordan få denne ut? Virker som den er limt eller noe sånn...... Og ligger nedi et "spor", så er vanskelig å komme til..... EDIT; Se bilde, merket med rødt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 12, 2009 Ingen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 12, 2009 litt usikker nå men mener og huske at den har no med start sperra og gjøre slik at bilen kjenner igjen riktig nøkkel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 12, 2009 litt usikker nå men mener og huske at den har no med start sperra og gjøre slik at bilen kjenner igjen riktig nøkkel Kan vel godt stemme det utifra plassering. Den "peker" jo inn mot tenningslås / lesespole. Men hvordan få denne ut?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 12, 2009 Det er Immobilizer chipen. Den skal du være sært forsiktig med å ta ut. Når jeg byttet fra vanlig nøkkel til switchblade på min gamle A3, så klipte jeg rett og slett den der ut av sporet i den gamle nøkkelen, fordi mine "tester" på den "Nye" nøkkelen den skulle inn i, viste at de var særs skjøre! Testen var som følger: Prøvde å vippe den _forsiktig_ ut med en skrutrekker fra "bunnen" av den (den runde siden, ned på nøkkelen), noe som resulterte i et lite bang(! omtrent som om det var noe luft der inne som ville ut?) og masse, masse små glassbiter ut over bordet. Mitt tips er, klipp ut den gamle forsiktig med en avbiter (klipp i plasten) - og skrap ut den i den nye nøkkelen. Eller finn noen med Vag-Tacho som kan programmere den om for deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 12, 2009 Det er Immobilizer chipen.Den skal du være sært forsiktig med å ta ut. Når jeg byttet fra vanlig nøkkel til switchblade på min gamle A3, så klipte jeg rett og slett den der ut av sporet i den gamle nøkkelen, fordi mine "tester" på den "Nye" nøkkelen den skulle inn i, viste at de var særs skjøre! Testen var som følger: Prøvde å vippe den _forsiktig_ ut med en skrutrekker fra "bunnen" av den (den runde siden, ned på nøkkelen), noe som resulterte i et lite bang(! omtrent som om det var noe luft der inne som ville ut?) og masse, masse små glassbiter ut over bordet. Mitt tips er, klipp ut den gamle forsiktig med en avbiter (klipp i plasten) - og skrap ut den i den nye nøkkelen. Eller finn noen med Vag-Tacho som kan programmere den om for deg. Takker for tips. Har også prøvd å vippe den ut, men har gitt meg mens leken var god. Problemet er at den MÅ ut, siden det ikke er i det nye huset....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 12, 2009 Byttet over en slik på min gamle golf 4 gti, gikk bra og få ut den glass ampullen (startsperre chippen). Hvorfor skal du bytte til uorginale nøkkel hus? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 12, 2009 (endret) Byttet over en slik på min gamle golf 4 gti, gikk bra og få ut den glass ampullen (startsperre chippen). Hvorfor skal du bytte til uorginale nøkkel hus? Ikke for annet enn at de jeg har er så slitt. Kjøpte 2 stk på ebay....... Har ikke fått dem enda da, men dukker vel snart opp. Møller er jo håpløst...... EDIT; Tok en tlf til Møller, og var jo som forventet det: Selve huset fikk jeg ikke løst. Sender-delen = 7-800,- stk (da er jeg jo bare halv-veis). Hele dritten = 1700,- uten koding, med koding = 2300. Og alt må da ganges med 2. Så 4600 for 2 nye nøkkler....... : rolleyes: bh : De uoriginale jeg kjøpte på ebay kom på ca 250,-........... inkl frakt.............. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 12, 2009 OT : Hva søkte du etter for å få nytt hus?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 12, 2009 OT : Hva søkte du etter for å få nytt hus?? Søkte etter : vw flip key fob på ebay.com. Fikk du noen gode ideer nå eller? DU KAN JO BARE KLIKKE HER 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 12, 2009 Nææ... Takker!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 14, 2009 (endret) Da var jobben gjort gitt. Med litt nerver for å ødelegge "senderen" til startsperra, men fikk faktisk begge 2 ut hele. Vært ute og prøvd den ene nøkkelen, og virket helt fint. Har tenkt litt videre på dette, og driver nå å ser om det finnes løse kretskort å få kjøpt. Et kretskort burde jo være fullt mulig å kjøpe brukt...... Har funnet en side i tyskland som selger sender (transponder) løst til startsperra. Koster litt over 400 + frakt. EDIT; Fant en annen side som selger løse transpondere til EUR 6,50 eller EUR 21,50 (hadde 3 forskjellige typer, derav 2 priser). Har bestillt 3 stk, skal bli morro å se om dette funker da. : klø : Hvorfor skriver jeg dette da? Fordi det kan bli en MYE billigere løsning enn å kjøpe på Møller. Tenker da på om en skulle miste en nøkkel f.eks. Jeg betalte ca 240,- inkl frakt for 2 hus. Så 2 nye transpondere = 800 + frakt. Si 1500,- da for 2 nye nøkkelhus + transpondere. mangler da bare kretskort. Møller skulle ha 4600,- for 2 nøkkler...... Sånn som jeg har forstått saken ang startsperra, så kan transponderen programmeres kun 1 gang. Et elendig mobil-bilde. Ny vs gammel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 14, 2009 Nice... Kjenner du noe kvalitetsmessig forskjell på dem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 14, 2009 Nice... Kjenner du noe kvalitetsmessig forskjell på dem? Ikke noe spesielt i grunn. Litt kansje. Igjen; med en så syk prisdifferanse så skal jeg leve med forskjelden...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...