#1 Skrevet Oktober 11, 2009 Har en pærevarsel som har stått og pepi ei stunn nå. Etterhvert blir det irriterende, og jeg har gått over pærene i hele bilen. Alle lyser som de skal. Det har vært montert ekstra 1000m foran, men de har jeg plukket av. mest for å eliminere. Er systemet så følsomt at gamle ledninger vil slå inn på motstand? Det sitter ett avtagbart hengerfeste, usikker på om dette er ettermontert. Mulig selger sa det var originalt. : klø :Noen tips hvor man kan begynne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 11, 2009 Ingen? Det piper så fort jeg setter på lysa i 1ste hakk. (kun park) Har slått av tåkelys foran og bak. Men alle lys fungerer. Tilogmed skiltlys. Noen som veit hvilke pærer denne lyser på? Går den helt ned til parklys,blinklys og skiltlys? Eller går den kun på kjørelys,fulltlys og brems,kjørelys bak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 12, 2009 Jeg vil tro en rens av pluggene inni instrumentpanelet vil fikse biffen, jeg har hatt maaange feilmeldinger opp igjennom som ikke har vært reelle, og de har blitt borte for en god stund når jeg har gjort dette tidligere. Lampetesten skal kun gå på nærlys og baklys så vidt jeg husker.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 17, 2009 Det skal gjøres i morgen! Rense alle pluggene, da jeg ikke veit hva som går til hva. crc Elektra clean? Jeg kom til og tenke på at cd-spillern muligens er koblet inn på kretsen. Når tenninga slåes av, og lysene slåes av med cd-spillern på, piper "lys alarmen"...... Hvis døra er oppe og nøkla ute da........ når cd-spillern slåes av, slutter pipinga. Kan dette ha noe innvirkning? Med det samme: Slitasje varsler kommer opp på bremsene. Denne har jeg fikset tidligere, men kommer opp igjenn. (nye bremser) Nå er jeg såpass bil interessert, så jeg skjønner når dem begynner og bli slitt, og trenger ikke ett varsel for det. Hvordan fikse dette? Lodde ledninger? Holder det å sette på en U? fjerne kontakta og bare slutte kretsen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 23, 2009 Da har jeg demontert instrumentet, renset alle pluggene både i instrumentet og bilen. Ingen forandring. Tror ikke cd-spilleren har noen innvirkning. Kan større pærer virke inn? fks. hvis forrige eier har satt inn 100w? Det merkelige er at den piper med en gang jeg setter på lysene. Selv med kun parklys på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 23, 2009 Om den piper når du setter på første hakk, altså parklys, da er det trolig parklyspærer eller baklyspærer som er synderen. Pærevarsleren er ikke veldig smart, den bare ser etter en viss motstand eller sammenligner side til side. Noen ganger får en pære endret motstand i løpet av levetiden, og den "trigger" pærevarsleren selv om den ennå lyser. Stort sett alle slike problemer ordnes om man spanderer på noen nye pærer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 26, 2010 Problem løst. Brudd på ledning til baklyslampe, høyre side. Denne var vanskelig og finne faktisk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 26, 2010 Pærevarsling på min B4 er også ikke helt go. Noen ganger kan det gå mange dager i mellom varslene mens andre ganger lyser og piper det konstant. Har sjekket alle pærer, men ikke byttet til nye. varselet skrur seg som regel kun på når man setter lysesne på 2. hakket, dvs nær/fjærn. Skrus jeg det tilbake til kun nærlys så slukker det. Det er montert releer på både nær og fjærnlys. Kan det ha noe med saken å gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...