Fukt i Passat'n 01. Passasjerside

Anbefalte innlegg

Nå er det bløtt igjen, i gulvet på passasjersia..

Tettet lekkasje tidlig i sommer fra boksen til pollenfilteret..

Støvsugde bil idag og oppdaget fukt! Bilen har vært tørr og fin inni igjennom hele den bløte sommeren vår, det har ligget aviser under teppet foran passasjerstolen siden da og har regelmessig sjekket om det ble tett.

Det er nå tørt oppetter torpedo-veggen der det var bløtt tidligere, nå er det fuktig fra dørlista(ser det ut som), ned til den isopor-klumpen som ligger under teppet der og bittelitt bak stolen..

Noen som har noen gode forslag/ideer på hvor vannet kommer seg inn?

Noen som har vært borti noe lignende?

Mvh Kai-Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av dørtrekke på døra og sjekk om dørplata bak holder tett i pakningen rundt. Pleier å lekke der !

Kan også lekke i klipsa som holder ledningsnettet intil selve plata, bak dørtrekket !

Ser det også hvis det ligger vann/fuktighet på den lille kanten av selve døra, som viser under dørtrekke i nedre kant ;)

Disse bilene pleier å lekke nettopp rundt pakningen til pollenfilterboksen og i dørplatene ! Kjent problem det der :o

Jeg jobber på ett av Møller Bil`s Skadesenter, så jeg har fisket ett par av disse bilene, med samme problem ja : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, anbefaler også å sjekke dørplatene. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Stemmer det Sindre !!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar : rolleyes

Skal få sjekka dette da . La inn aviser for å få trekt opp fukten istad.

Ser det henger vann på døra, og det er vann nede i sporet på gummilista der plastplata på innsia er trykt nedi, ser også at vannet ligger igjen på de to gummi-vinklene som sitter under på døra.

Hva pleier dere å tette dette med'a? Silikon, kitt el.l.??

Mvh Kai-Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener ikke og ødelegge tråden, men gjelder dette også på bakdørene på 3bg sedan?

Hver gang jeg vasker kommer det inn ved lista ser det ut som.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare still sp.mål her du og: rolleyes Sikkert det samme på bilen din og. 3BG stv. jeg har, og det er nok samme konstruksjonen!!

Har akkurat vært ute å slept løs dørtrekket i nerkant, og der er det bløtt et lite stykke, rett under høyttaleren.. Hvorfor viste jeg ikke dette når jeg byttet høyttalere i hele bilen'a!? :P Det var da jeg oppdaget at pollenfilter-boksen lakk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar : rolleyes

Skal få sjekka dette da . La inn aviser for å få trekt opp fukten istad.

Ser det henger vann på døra, og det er vann nede i sporet på gummilista der plastplata på innsia er trykt nedi, ser også at vannet ligger igjen på de to gummi-vinklene som sitter under på døra.

Hva pleier dere å tette dette med'a? Silikon, kitt el.l.??

Mvh Kai-Robert

Da jeg jobbet på Møller mener jeg vi brukte "rutepølse", et 3M-produkt av gummi med lim, som vi la på for å erstatte den ødelagte pakningen. Silikon, kitt e.l. bør kunne gjøre jobben.

Det bør ikke være for sterkt lim, da det helst skal være enkelt å evt ta av plata igjen senere. Den er jo skrudd også, så det trenger ikke være fryktelig mye hold.

Mener ikke og ødelegge tråden, men gjelder dette også på bakdørene på 3bg sedan?

Hver gang jeg vasker kommer det inn ved lista ser det ut som.

Jepp, vanlig problem på 3bg også. Anbefaler å skru av dørtrekket og ta en titt rundt pakningen til dørplata!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi bruker noe vi kaller for 3M-Limsnor. Det er akkurat som en snor me tyggi (tyggegummi).

Da må du løsne ruta og di 2 skruene som holder låsekassen, fo så å ta av/ut dørplata.

Så må du skrape bort gammel pakning der den er løsnet og ikke holder tett, vaske godt reint både på plata og på døra med tynner eller noe lignende, for så å legge på den her 3M-Limsnoren.

Ikke alltid like lett å få på plass igjen etterpå, fordi den der "tyggien" klister seg overalt hvor den ikke skal klstre seg....Noe som er ganske irriterende : bråk :

Det samme gjelder på 3bg versjonen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi bruker noe vi kaller for 3M-Limsnor. Det er er akkurat som en snor me tyggi (tyggegummi).

Da må du løsne ruta og di 2 skruene som holder låsekassen, fo så å ta av/ut dørplata.

Må ikke glemme å ta ut låssylinderen og hekte av vaieren til dørhåndtaket også først. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ikke glemme å ta ut låssylinderen og hekte av vaieren til dørhåndtaket også først. ;)

Åja, stemme det. Der var det også noe å huske på ja. Godt du passer på Sindre : rock : !!!

Må heller ikke glemme å dunke ut de 2 plasttappene som holder bakruta på 3bg`en.

Fremme er ruta skrudd me 2 skruer, bak noen gummilokk !!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Æsj...

Dritjobb å plukke ut jo:p

Får kjøpe tettemasse og brette opp arma en dag da sjønner jeg!!

Tusen hjertlig takk for hurtig svar og utfyldende svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen problem du....

Bare kjekt å kunne hjelpe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha ut hele plata foran er oppskriften:

- Av med dørtrekket

- Løsne ledningsnettet fra døra til bilen (få løs pakningen som sitter i døråpningen, mener den er festet med klips som må presses på fra undersiden), og dra ut flatkontakten. flatkontakten er trolig holdt av en vippearm som må dyttes ut e.l.

- Koble fra evt. ledninger og plastklips som er i veien for å få plata ut.

- Dra ut de to gummiproppene i dørplata, og kjør ned vinduet til to skruer dukker opp på innsiden. Disse skrur du ut, og vinduet er løst.

- Dra opp vinduet, og fest det i toppen av døra med teip.

- Skru løs låssylinderen (en skrue i siden av døra), og dra den ut. Så pirker du ut vaieren fra låsekassa som sitter i spor i håndtaket.

- Skru løs låsekassa (to-tre skruer i siden av døra)

- Skru løs alle skruene som går rundt langs dørplata.

Og da bør det være en kurant sak å lirke plata ut. Vindushevermekanismen sitter på innsiden, så du bør være litt forsiktig så du ikke ødelegger den eller drar borti lakk etc.

Alt er stort sett skrudd med ymse torx. Husker ikke helt dønn nøyaktig, men regner med at du er langt på vei med dette. Hvis det er noe får heller Fredrik skyte inn. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg brukte bare svart karrosserilim på golf 4 gtin jeg hadde, slapp og ta av noe somhelst. bare løsne litt på plata og fuge rundt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for utfyllende info om hvordan gjøre for å få av plata:)

Har fått kjøpt meg 3M Butylband (buttylbænn som han jeg kjøpte av uttalte det:p)!! :) Også kalt rutepølse, monteringsbånd, limpølse, mm... Tror jeg skal komme greit igjennom jobben nå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.