#1 Skrevet Oktober 11, 2009 Hei alle sammen! Har søkt litt i forumet for å finne hjelp, men har ikke klart å spore opp en tråd med den info jeg trenger. Derfor, hvordan får jeg byttet termostat på en 2000 mod. A3 1,8 TsQ? Det har seg slik at motoren ikke kommer opp på normal driftstemperatur, jeg må kjøre knallhardt i motbakker over lengre tid (eks. over Sollihøgda) for å få vanntemp på over 70 grader. Jeg har klart å bytte termostat på alle biler det har vært nødvendig opp i gjennom årene, men på denne bilen sliter jeg... Så vidt jeg skjønner sitter termostaten i et hus som er skrudd fast med 2 skruer på blokka, rett bak klimakompressoren og dynamoen. Klarer så vidt å komme til øvre skrue, men den nederste klarer jeg ikke med noe av "normalt" verktøy. Er det slik at jeg må skru vekk klimakompressoren eller dynamoen for å klare å komme til skruen eller er det noen andre triks? Jeg håper nesten jeg har blitt feilinformert eller har missforstått hvor termostaten sitter, for om min info stemmer er det fryktelig trangt ser det ut til... Håper noen har prøvd dette og kan gi meg litt info. Snart vinter.... Trenger varme i bilen! MVH Georg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 11, 2009 Høres ut som du kan trenge en ny termostat ja :-) Den sitter trangt og du skal nok egentlig fjerne generatoren for å komme til, men med litt velvilje og ledd på skralla evt. annet passende verktøy så kommer du til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...