Tappeplugg på diff bom fast..

Anbefalte innlegg

Som topic, tappepluggen på bakenden sitter bom fast... Dette er en 17mm umbraco !

Hvilke trix brukes ? har prøvd litt med luft uten hell, sprayet på noe ikvels så det får virke over natten..

Rå makt ? Noe vits i å varme, eller skal man IKKE varme dette? (er aliminium i godset)

Er snakk om en audi 90, samme som 80, S2 osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk varme men ikke overdriv, vri rundt til den kommer.

Alternativt kan du forsøke å slå kraftige slag på selve tappepluggen så du løsner opp det den evnt. sitter fast i.

Du bør nok skifte denne etterpå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det sitter bom fast, ikke bruk umbraco. Da vil pluggen vie ut og i verste fall bli sprekk i diffen. Har sett dette flere ganger. Når jeg skulle bytte plugger på min, tok jeg å sveiset fast en metallstang. Da fikk jeg varmet den opp samtidig som at jeg fikk godt grep uten å vie ut pluggen og det gikk smertefritt for seg. Nye plugger koster 10-12 kroner pr stk hos møller. Husk at disse er konet og skal ikke strammes mer enn 25 nm, da godset i diffen kan lett sprekke. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.