#1 Skrevet Oktober 11, 2009 Som topic, tappepluggen på bakenden sitter bom fast... Dette er en 17mm umbraco ! Hvilke trix brukes ? har prøvd litt med luft uten hell, sprayet på noe ikvels så det får virke over natten.. Rå makt ? Noe vits i å varme, eller skal man IKKE varme dette? (er aliminium i godset) Er snakk om en audi 90, samme som 80, S2 osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 11, 2009 Bruk varme men ikke overdriv, vri rundt til den kommer. Alternativt kan du forsøke å slå kraftige slag på selve tappepluggen så du løsner opp det den evnt. sitter fast i. Du bør nok skifte denne etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 11, 2009 Hvis det sitter bom fast, ikke bruk umbraco. Da vil pluggen vie ut og i verste fall bli sprekk i diffen. Har sett dette flere ganger. Når jeg skulle bytte plugger på min, tok jeg å sveiset fast en metallstang. Da fikk jeg varmet den opp samtidig som at jeg fikk godt grep uten å vie ut pluggen og det gikk smertefritt for seg. Nye plugger koster 10-12 kroner pr stk hos møller. Husk at disse er konet og skal ikke strammes mer enn 25 nm, da godset i diffen kan lett sprekke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...