#1 Skrevet Oktober 11, 2009 (endret) Har byttet N75-ventlil på min 04`A4 1,8t , bilen er chippet Bestilte en N75H ventil fra Møller og monterte denne idag, har lest att denne skal monteres motsatt vei iforhold til den som stod på, så det var slik jeg monterte den! Nå har jeg vert ute å tatt meg en biltur for å sjekke hvordan det ble etter N75-ventil byttet Bilen går som før veldig bra, bemerket spesielt att motor lager MYE mer poffelyder enn før jeg byttet N75-ventilen! Poffer selv ved moderat akselerering når jeg slipper gassen for å gire! Har original "dump-ventil" så denne lyden har bare vert svakt hørbar ved girskift under kraftig akselerasjon! Men noe er rivruskende galt! Om jeg ruser motor i frigir/med clutchen inne så henger turtallet lenge etterpå og når det går ned igjen så stopper det opp på 1000rpm istedet for 7-800 som det skal ligge på! starter jeg bilen på nytt så legger det seg på vanlig tomgangsturtall! Hva er det som er galt? Var det feil å sette denne motsatt vei enn den som stod der? en del forvirring rundt dette! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 11, 2009 har lest litt og komt frem til att jeg muligens har koblet feil, sånn jeg har forstått det nå så skal H og original ventilene kobles likt, mens J ventilen skal kobles motsatt.. Men om noen kunne forklare meg hvordan dette skal kobles så hadde jeg blitt glad for jeg tror jeg har rotet litt med koblingene idag, sånn jeg har forstått det så skal den lengste tuten i innsugslangen? men hvor skal den som er i midten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 12, 2009 Da har jeg vert ute i garasje i natt og fått snudd ventilen den veien den skulle vere, lik som originalen! Fy f**n sier jeg bare det der var en god investering! Helt sykt att en så lite dingz kan gjøre så stor forskjell! Bilen gikk mye bedre, kreftene var på plass tidligere og varte lenger! Anbefales på det sterkeste! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...