Skyte pigger i piggdekk, noen som kan fikse det? :)

Anbefalte innlegg

Meg og en kompis var å hentet en Accord i dag, vinterdekkene var ok, men mangler en del pigger.. er det dyrt å få skutt noe pigger inn i dem, eller? Har vi noe rabatt noen steder, eller er det noen som kjenner noen hyggelige dekkfolk her i Bergen? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det nok materiale uten seipinger til å lage nye hull da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, ikke vet jeg, har ikke fått dem enda, tar et bilde asap!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å skyte pigger i brukte dekk, kan du egentlig bare glemme.

 

Hvis det har falt ut pigger, har gummien mistet spensten og hullet blitt for romslig til å holde på de nye piggene.

I tillegg er det fullt av i dritt i pigghullet og du får for stort piggoverheng fordi dekket er slitt.

 

Alt i alt medfører dette at piggene mest sannsynlig vil forsvinne i løpet av få dager.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare og hive inn større grøvre pigger det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

større er ikke alltid bedre.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem å pigge opp dekkene om det er mulighet til å borre nye hull. (som tidligere nevnt så må der være nok gummi uten saip så det er plass til dette).

 

Men det skal være et fantastisk dekk om dette skal lønne seg, det tar tid å borre 130 hull i hvert dekk å skyte pigg i alle etterpå og i tillegg koster jo piggen litt.

 

Jeg hadde kanskje gjort det på mine egene dekk om jeg hadde behov, men det er fordi jeg kunne gjort det i arbeidstiden (da jeg jobber med dette for tiden) og fått svært god pris på pigg, ca gratis. Skulle hatt en del for å gidde å gjøre det for noen andre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke helt se for meg at dette lønner seg heller... Koster vel ikke allverden for greie piggdekk, ved mindre det er en veldig ukurant dimensjon?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.