#1 Skrevet Oktober 12, 2009 Jeg har en ulyd i fra en eller annen plass i S3'en min. Det høres ut som et dårlig hjullager, og høres best mellom 30-40km/t. Det er ingen forskjell i lyden når jeg svinger. Det er nettopp skiftet hele 3stk hjullager (begge fremme og ett bak) og det siste skal være i bra stand i følge verksted. Så da gjenstår drivverk tenker jeg... Dette er førstegenerasjons Haldex. Har noen erfaring med en slik ulyd fra Haldex? Noen andre ideér om hva som kan forårsake ulyden i bilen min? Som sagt, det høres veldig likt ut som et dårlig hjullager. Tipper det kommer en feit regning på dette problemet:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 12, 2009 Kan det være opplagring av mellomaksling? Eller noen lagre andre plasser? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 12, 2009 Jeg har en ulyd i fra en eller annen plass i S3'en min. Det høres ut som et dårlig hjullager, og høres best mellom 30-40km/t. Det er ingen forskjell i lyden når jeg svinger. Det er nettopp skiftet hele 3stk hjullager (begge fremme og ett bak) og det siste skal være i bra stand i følge verksted. Så da gjenstår drivverk tenker jeg... Dette er førstegenerasjons Haldex. Har noen erfaring med en slik ulyd fra Haldex? Noen andre ideér om hva som kan forårsake ulyden i bilen min? Som sagt, det høres veldig likt ut som et dårlig hjullager. Tipper det kommer en feit regning på dette problemet:( Jeg hadde slik hjullager støy fra venstre fram hjul, byttet hjullageret, men fortsatt samme lyd.. viste seg å være trapping på dekket... altså feilslitt dekk. Byttet og da var problemet over:) Men det trenger ikke være ditt problem.. ser jo fort det om du ser på dekkene dine.. evt om lyden er der om du bytter hjul.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 12, 2009 Kan det være opplagring av mellomaksling? Eller noen lagre andre plasser? Mulig, er slike ting dyrt å fikse? Jeg hadde slik hjullager støy fra venstre fram hjul, byttet hjullageret, men fortsatt samme lyd.. viste seg å være trapping på dekket... altså feilslitt dekk. Byttet og da var problemet over:) Men det trenger ikke være ditt problem.. ser jo fort det om du ser på dekkene dine.. evt om lyden er der om du bytter hjul.. Du skal ikke se vekk i fra at det er mulig! Dekka er slitt på innsiden fra før jeg hadde den på 4hjulskontroll. kontrollen ble gjort i mai, men lyden kom i slutten av august... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 12, 2009 Hadde en kvinene lyd som kom i hastigheter fra 40 km/t og oppover. Har bilen min på verksted nå. De sa at kryssakselen eller noe sånn var gåen. Rett bak girkassen til drivverket. Får bilen igjen i morra. Så kan sjekke litt bedre hva det var som var gåent og om problemet vikelig er fikset. Så kan det være der problemet ditt også ligger. Men skal ikke si noe jeg ikke har peiling på. Men hørtes ut som lyden var sterk under girspaken og nedre del av dashbordet. Ble mer intens ved høyere hastighet. Men lyden kom aldri med en gang. Kun etter litt kjøring. Noen ganger fortere enn andre kjøreturer. Har Golf Vr6 syncro så kan jo være det er noe helt annet på din bil. Men tenkte no å lufte ideèn Mvh Christer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 13, 2009 Hadde en kvinene lyd som kom i hastigheter fra 40 km/t og oppover. Har bilen min på verksted nå. De sa at kryssakselen eller noe sånn var gåen. Rett bak girkassen til drivverket. Får bilen igjen i morra. Så kan sjekke litt bedre hva det var som var gåent og om problemet vikelig er fikset. Så kan det være der problemet ditt også ligger. Men skal ikke si noe jeg ikke har peiling på. Men hørtes ut som lyden var sterk under girspaken og nedre del av dashbordet. Ble mer intens ved høyere hastighet.Men lyden kom aldri med en gang. Kun etter litt kjøring. Noen ganger fortere enn andre kjøreturer. Har Golf Vr6 syncro så kan jo være det er noe helt annet på din bil. Men tenkte no å lufte ideèn Mvh Christer Tviler på at jeg har det samme problemet. Lyden i min bil blir svakere i større fart. Og lyden er heller ikke kvinende, mer buldrende, som et hjullager... Syncro og Haldex er vel også ganske forskjellige, er vel viskosekobling i syncro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 13, 2009 Ja men viskosekoblingen var fin. Den er jo helt bak. Var lageret på kryssakselen eller mellomakselen min som var gåen. Rett ved girkassen. Men håper du finner ut av det uansett. Lyke til. Håper det ikke koster deg så mye hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 14, 2009 Skjønner... Ja håper også at det ikke blir en feit regning på dette! Fikk du fiksa det? Hva kostet det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 14, 2009 Jeg fikk fikset det. Nå er bilen som ny. Endelig kvitt den irriterende lyden. Ble skiftet en hardyskive eller noe sånn og et midtlager sikkert på mellomakslingen eller kryssakslingen. Kom på 6000,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 15, 2009 Goooooooode nyheter for meg:D Det var faktisk bare trapping på begge bakdekka mine slik som Glenn Ove sa! Det ene dekket bak hadde skikkelig heftige trapper og: eek : Utrolig at et dekk kan lage den voldsomme lyden! Jeg var skråsikker på at det var et lager... Deilig med en bil som ikke lager ulyder lenger, i alle fall når det ikke kosta meg ei krone:) Christer: Ble jo noen kroner i rep på deg ja, men det kunne jo vært mye verre:) Takk for alle tips:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 15, 2009 På tide å bestille seg justerbare lenkarmer slik at du kan rette opp camber vinkelen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 15, 2009 På tide å bestille seg justerbare lenkarmer slik at du kan rette opp camber vinkelen? Tja det kan tenkes: rolleyes Hva var det du betalte for dem igjen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 15, 2009 3000-3500,- Regn på hva dekkslitasjen koster deg så ser du at du fort sparer dem inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 15, 2009 Er det inkludert statens straffegebyr? (les: mva) Link takk:D (atter en gang...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 15, 2009 Goooooooode nyheter for meg:D Det var faktisk bare trapping på begge bakdekka mine slik som Glenn Ove sa! Det ene dekket bak hadde skikkelig heftige trapper og: eek : Utrolig at et dekk kan lage den voldsomme lyden! Jeg var skråsikker på at det var et lager... Deilig med en bil som ikke lager ulyder lenger, i alle fall når det ikke kosta meg ei krone:) Christer: Ble jo noen kroner i rep på deg ja, men det kunne jo vært mye verre:) Takk for alle tips:) Takk til meg! hehe:) Ja, ble veldig forundret selv da 1 stk framhjul lagde slik hjullager støy hos meg.. jeg byttet jo tilogmed hjullager, men det hjalp jo ikke.. hheeh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 15, 2009 Hehe, ja takk til deg:) Jeg har jo bytta 3 hjullager! Men for all del, de måtte jo byttes uansett;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 15, 2009 http://cgi.ebay.co.uk/FORGE-AUDI-TT-S3-GOLF-R32-VRS-ADJUSTABLE-REAR-TIE-BARS_W0QQitemZ380131265051QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item588196ca1b&_trksid=p3286.c0.m14 275£ inkludert frakt til Norge. Sleng på moms og tollbehandlingsgebyr og du er oppe i 3300kr ca. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 15, 2009 Takk:) bestiller når jeg kommer hjem fra jobb i dag. Men betyr det at jeg må ta enda en 4hjulskontroll etter å ha montert dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 15, 2009 Takk:) bestiller når jeg kommer hjem fra jobb i dag. Men betyr det at jeg må ta enda en 4hjulskontroll etter å ha montert dette? Du får ikke bakhjulene innfor godkjent verdi uansett slik den er nå med faste lenkarmer, så bahjulene må justeres inn etter at du har montert justerbare lenkarmer ja. Så da blir det en "halv firhjulskontroll" du må ta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 15, 2009 Du får ikke bakhjulene innfor godkjent verdi uansett slik den er nå med faste lenkarmer, så bahjulene må justeres inn etter at du har montert justerbare lenkarmer ja. Så da blir det en "halv firhjulskontroll" du må ta AKA forhjulskontroll 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 15, 2009 AKA forhjulskontroll Han tar firhjulskontroll i dag, så det er faktisk bakhjulskontroll han må ta om igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 15, 2009 Goooooooode nyheter for meg:D Christer: Ble jo noen kroner i rep på deg ja, men det kunne jo vært mye verre:) Takk for alle tips:) Ja, ble småkroner i forhold til hva Møller drotningsvik skulle ha for jobben "ler" Og nå er bilen driftsmessig 100% ingen ulyder. Som en drøm og kjøre. Så nå skal den snart få på "delelageret" som ligger og venter. Og litt lakk her og der. Så kommer det en liten prosjekttråd om den. Men godt og høre at du fant ut av det. Knallbra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...