Anbefalte innlegg

Hei. Har søkt en go del etter feilen på forumet men finner den ikke, har bestilt vag com kabel nå også, men kunne ta litt tid før den kom: gråter :

Når jeg gasser uansett hvilket gir det er i så fusker bilen da den får turbotrykk/belastning.. Har nå byttet

Hjerne , Bankesensorer, gasspjeld(komplett med den sensoren), tatt bort intercooler (systemet trykktestet, holder tett), Byttet lmm, byttet sensorer nede på girboks, sjekket register, byttet bensinfilter, skal prøve å bytte den temperatur føleren bak på toppen idag å se om det skjer noe.. Motoren går normalt på lave turtall, men ved belastning fusker den og mangler kraften, kjører org hjerne og lader rundt 1bar på tilkoblet ekstramåler.. Pluggene er svarte som i følge haynes boka tilsier feil med bensinblanding? Noen som har noen ideer? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tempføler også byttet uten noen forandring:/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekka at du får bensin til fuelrail? eventuelt en dyse som er dårlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensin må den jo få, ellers hadde den jo ikke gått:) Kan være en dyse som fusker når den får høyere trykk, det er jo en mulighet, måvel kanskje ta ut dysene å se på forstøvingen da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Org. hjerne og lader 1,0 bar? 3B skal vel ikke lade mer enn 0,7 originalt...?

Sjekket alle vakuumslanger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg ville satsa på bensintull.. kan jo være BTR som er ute å kjøre? evnt sjekka vakum til den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med fordeler/fordelerlokk/pluggledninger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. vakum er i orden, bensintrykksreg har vakum, men kan være at den ikke henger helt med, bare så rart pluggene er køl svarte da? Pluggledninger, fordeler og fordeler lokk ser jo bra ut, men kan jo hende det ikke er det alikevel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket lambdasonden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lamdasonde også byttet uten hell.. Begynner å gå tom for ideer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gått over tenningsdelene? rotor, fordelerlokk, kabler og plugger?

Kan jo komme overslag når turtallet øker, vært borti lignende symptomer før da det var lekkasje igjennom fordeleren, gikk fint på lave turtall, men fjusket med hardere pådrag.

Mistenker du bensinen er enkleste å montere et manometer på trykket og se om dette holder tritt med ladetrykket.

Sjekket vanntemp sensor? Om denne er gåen vil vel hjernen tro motoren er kald hele tiden og pøse på med bensin...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke den som står bak på toppen som er vanntemp sensoren da? Den er iallefall byttet.. Skal sjekke fuelrail idag, viss ikke er det vel bare å bestille nytt fordelerlokk,fordeler,pluggledninger og plugger, off dette blir dyrt:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke den som står bak på toppen som er vanntemp sensoren da?

Eg tenkte på den store brune som står i vannrailen under innsuget, er vel 3ledninger til den. Er kjent for å lage krøll om den slutter å virke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut litt idag.. Resirkventilen var montert feil vei, det samme med n75, sto ikke riktig. Var ute å testa litt etter å ha forandret på disse, da gikk bilen som den skulle ved de 2 første pådrag, når jeg skulle gasse en gang til ble det bare fjusking og nykking, muli den har for mye ladetrykk da turbotrykksmåleren viser 1.5bar ved fult pådrag slik at den kutter eller går i nødmodus på en måte.. Hvis jeg stopper bilen så kan jeg dra på en par ganger igjen før det er likt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag har jeg tatt vag com test, da fikk jeg opp at det var feil med den sensoren oppe på innsuget som føler på lufttemp, Fikk fiksa den feilen og de andre småfeilene, slettet disse og sjekket, ingen feil.. Så var jeg ute å prøvkjørte men fusker fortsatt: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hva er det som gjør at du lader så mye da? Orginal 3b skal vel ikke lade mere enn 0,7bar mener jeg og huske?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at ladetrykket ikke skal være mer en 0.7bar? Lader jo 1,3 bar nå, da er det ikke rart den kutter hvis trykket ikke skal være mer en 0.7. Skal se om jeg får bytta wastegate fjær idag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv det du sa der ja , støvdekseletet er også på i fordeleren antar jeg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at ladetrykket ikke skal være mer en 0.7bar? Lader jo 1,3 bar nå, da er det ikke rart den kutter hvis trykket ikke skal være mer en 0.7. Skal se om jeg får bytta wastegate fjær idag

Jeg er 99% prosent sikker på at org. ladetrykk på 3b er 0,7. Så da er det ikke rart den kutter hvis du lader så mye. 1,3-1,5 er jo det den skal lade med 280/300chip:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Org hjerne har jo en map sensor på 200kpa, ikke så veldig rart at den ikke liker å komme over 1 bar da :P

Hvis du bruker N75 til å styre ladetrykket ditt, så sjekk denne og evt bytt den ut. evt sett in annen wastegate fjær hvis denne ikke er orginal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta fjær, nå lader den 0.7, Men er ikke rare framdrifta, syns ikke den går stort bedre en en vanlig 2.3..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta fjær, nå lader den 0.7, Men er ikke rare framdrifta, syns ikke den går stort bedre en en vanlig 2.3..

0.7 er hvertfall orginalt... Kan være noe annet som er feil å. Men bilen min gikk litt bedre enn en 2.3 selv med orginalt ladetrykk altså :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt n75 ventilen din så har du mest sannsynlig en feilfri motor etterpå.. Denne lager MYE krøll om den er defekt og er ikke unormalt at desse ryker en gang iblandt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fant jeg en feil til, Luftfilterslangen er sprukket akkurat i inngangen på turboen.. Noen som har en til overs?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.