Anbefalte innlegg

Skulle skifte om til vinterdekkene mine igår og da fant jeg ut at alle vinter dekkene som jeg fikk med bilen manglet nav kopper, fikk lirket dekkene på allikavel. Men er det virkelig nødvendig og skaffe meg slike? Merker ingen vibrasjoner eller ulyder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg hører ordet navkopper tenker jeg på den delen som er synlig, og gjerne med en logo eller bilfabrikats-logo på?

 

Du tenker på sentreringsringer? De burde du nok skaffe ja, jeg har prøvd å kjøre uten slike før. Og nå ligger all vekten rett på boltene, så da løsner de fort, ikke noe kult å kjøre med, snille dekksjapper selger slike for 25kr stk... Billig forsikring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er vel ordet jeg leter etter :) ja, får stikke innom en forhandler imorgen :) Takker for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur ikke du bør vere så redd for at hjulene dine skal løsne og dette av uten senterringene.

 

Min mening er at ringene man legger inni felgen som ofte er av plast holder minimalt av trøkke. Boltene holder flere tonn pr. stk i seg skjøl og når en i tilegg får friksjonen mellom felg og bremeskive tviler jeg på at det skal dette av.

 

Har kjørt uten ringene skjøl og det funket helt fint, men en anna ting er at det er vansklig å få det 100% beint på. Så ville nokk kjøpt disse.

 

Men som en nødløsning fungerer det helt greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint å kjøre uten ringene. har gjort de selv.

Er bare å krysstramme boltene. Så lenge boltene er konet går de bra, da drar de seg på plas selv.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt en del uten sentreringsringer selv, uten å hverken ha mistet hjul eller fått løse bolter. Er neppe noe hastverk, men ville skaffet likevel. Er tungvindt å skru på hjula uten. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt uten sentreringsringer noen ganger jeg å. Er ikke noe problem, men det kan bli litt vibrasjoner. Også er det mye enklere å montere hjula når du har de ringene:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.