#1 Skrevet Oktober 13, 2009 Vurderer å anskaffe en turbo til Golfen min, men da jeg anskaffet meg min første og nårværende bil bare for noen måneder siden og har gått idrettslinja på videregående skole, så mangler jeg kunnskapene og erfaringen til å vite hva jeg trenger av deler. skal vel alltids få litt hjelp til å skru sammen herligheten, men... Så det jeg lurer på er om dette kittet har alt jeg trenger? http://www.mjmautohaus.com/catalog/product_info.php?cPath=2_6_14_39_91_4100&info=Kinetic_KN16V-TKIT_Turbo_Kit_Stage_I_Includes_FREE_Filter_Kit&products_id=2058 Får det for meg at jeg må ha nye grenrør, S2stempel (boret?) og toppakning fra g60? Og en eventuelle intercooler for å øke kraften maksimalt? Kun kittet vil utgjøre effektøkninv av 40Hk i følge nettsia, men jeg var ute etter å ende opp med rett over 200Hk i bilen. Er jo 139 originale hester i bilen og kanskje litt mer med KN innsatsfilter. Idéer og meninger mottas med stor takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 13, 2009 Grenrør følger med. Ser ikke ut til du trenger sprut heller. S2 stempler og skikkelig toppakning kan nok være en fordel ja. IC er en klar fordel!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 13, 2009 Må jeg ha IC selv om jeg ikke har tenkt meg mer enn ca 200hk? tenkte jeg skulle klare å komme meg unna det, men... Hvis jeg har IC, g60 toppakning og s2stempler, kan jeg justere ladetrykket som jeg vil da? slik at jeg kan velge om jeg vil ha bare 40Hk mer eller om jeg vil ha maks (300Hk?) Må bare innrømme at jeg er litt blank på dette området 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 14, 2009 (endret) Med S2 stempler og IC kan du kjøre så mye trykk turboen orker, om du har rett bensinmengde og tenning. Det er vanskelig å få til med K-jet og tilleggssprut. Du kan enten bruke hiddensprut eller Digifant fra G60 med passende chip og dyser. Se litt i tråden om Silvern til Roger så får du se hvordan han har gjort det med Digifant og 16v sammen med S2 turbo og manifolder http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=45534 300 hk burde være mulig med kittet om du putter på lavkomp stempler, sprut og intercooler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 14, 2009 Supert, takk for svar! Hvis jeg installerer en Boost Controller, kan jeg justere turbotrykket enkelt fra innsia av bilen? Hvis den står på minimum instilling så har jeg kun de 40 grunnleggende hestekreftene ekstra fra turboen, men hvis jeg justerer den helt opp så vil jeg ha 300 til sammen? eller er disse innstillingene mer kompleks enn som så? Hvor får jeg tak i s2-stempler og hva ligger de på i pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 14, 2009 If you are looking to go bigger and wanting more power, simply add an intercooler and/or lower the compression with a head spacer or with pistons (both also available through MJM) and this kit will support up to 300 horsepower at the wheels. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 14, 2009 d'oh... takk:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...