#1 Skrevet Oktober 14, 2009 07 mod a4 B7 170hk tdi quattro s-line Har nylig kjøpt med denne bilen og kan ikke si annet enn at jeg er storfornøyd,bortsett fra at den er sykt lett og kvele når motoren er kald! Er passe irriterende at den oppfører seg sånn.... Må være hårfint forsiktig med clutchen noe som er unødvendig med en i utgangspunktet så sterk dieselmotor. Er dette en form for barnesykdom som lar seg fikse på ved en software oppgradering eller noe sånt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 16, 2009 ingen som vet??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 16, 2009 har en omega 2,5td som også er sånn...er tilvenningssak...min er spesielt sånn ved rygging med henger og i slak motbakke...er vel mye pga at clutchene på mange av disse er ufjæra,og derfor ikke gir noe "giv"... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 16, 2009 Opplevde min 1,9 tdi akkurat slikt når jeg fikk den. Er en tilvenningssak. Tdi motorer er meget svake på tomgang. Ser også for meg at det er en noe "hissig" clutch på din siden den har så mye effekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 16, 2009 Vil dette bedre seg med evt og chippe den? Er hellig overbevist om at jeg har lest et sted her inne om at møller har en oppgraderingssoftware skulle hjelpe på dette!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 16, 2009 software hjelper ikke om problemet ligger i hardware'n?!?!!..men stikk å hør på møller...det eneste de kan gjøre er sikkert å dra opp tomgangen...uansett å chippe en sånnen er vel ikke serisøt ment?hva med garanti osv?har vel garanti til ut 2010? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 16, 2009 Dropp chipen til garantien er utløpt. Fabrikken er ikke nådig om de ser at du har flashet. Nettopp erfart selv, og selv om Møller har stilt opp 110% så er det ikke enkelt for de heller når fabrikken sier stopp. Clutchen skal jeg ikke uttale meg om siden min har DSG, men kan skrive under på det andre antyder om det er satt opp likt på DSG-kassen. Den tar rimelig hardt og rett på ved oppstart og i sneglefart i køkjøring på min så mykt er det ikke, men jeg får jo ikke bestemt dette selv da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 16, 2009 Bilen blir som regel oppdatert med den nyeste softwaren når den er inne til service Gjerne uten at du selv blir informert om dette ! Kan være enig med deg at den er noe enklere å kvele når den er kald , men tenker ikke på dette i det daglige liksom Blir en tilvenning . Dette med chipping av disse motorene er det jo noen tråder om her på forumet ! Problemene som en del opplever , er at den har lett for å gå i nødmodus Virker som den ikke er helt egna for omprogramering !! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 16, 2009 Bilen en bruktimport,så noen garanti er det vel vanskelig og få til! Har forøvrig kasko+ som dekker skade på motor og drivverk,så skulle noe skje mens bilen går med chip,er det vel bare og legge inn original software pronto!. Har vurdert og chippe den,er jo flere her inne som kjører uproblematisk med chip på denne da!. Stikker innøm møller en tur i morra og hører med de ang ny hardware... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 16, 2009 Prøv å koble av vakumslangen til EGRen og bloker vakum slangen,min ble bedre etter dette.Bare kjipt at da dukker det opp check motor lys. Men du kan prøve og se om det blir bedre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 17, 2009 Disse motorene er nesten "håpløse" på 900-1500rpm.. Kjører flere forskjellige hver dag, og alle er like. Så sånn er det bare, de er veldig svake på lavt turtall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 17, 2009 Det har vel vært en update på disse pga lite kjørbarhet under 2000rpm. Sjekk med Audi om din bil har fått dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 17, 2009 Aktion 23B9http://www.nordicaudi.com/php/forum/showflat.php?d=f&Cat=&Board=A4mk3&Number=922842&Search=true&Forum=A4mk3&Words=170&Match=&advanced=&qsort=5&Searchpage=0&Old=allposts&type=threads&Main=922842&Limit=25#Post922842 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 17, 2009 Var det svaret jeg håpet på Da blir det en tur til møller på mandag....er dette noe som koster penger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 18, 2009 Den der aksjonen må jeg få sjekket etter at ny original software kommer på plass, for den går som det sies her utrolig dårlig under 1800-2000 omdr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 18, 2009 Mener ikke å rote til tråden her , men !! Hva gjør denne software oppdateringen Får man mer moment under 1800rpm , å blir motor karakteristikken fortsatt den samme på høyere turtall ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...