Hvordan få i orden camber på A6 2001? Edit:har fått TUV papirer

Anbefalte innlegg

Hei

Har fått papirer av Odd Gunnar:D

Edit:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1804845post1804845

Etter jeg monterte senken på min A6 4B 01 mod. fikk ikke verkstedet justert cambern. Det er noen røde tall på hjulstillingsrapporten, og da får man som kjent ikke godkjent senken i vognkortet.

Er det noen som har noen tips til hvordan man fikser opp i det? Vil det bli bra hvis jeg bytter alle 12 delene i forstillingen? Bytte av fjærbeinslager?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper ikke noe, da det ikke er mulig å justere camber på disse

Kan kjøpe deg camberkit, som betyr du bytter ut de indre foringene på bærearmene med noen som er justerbare.

Ikke hatt problem med å få godkjent selv med røde tall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper ikke noe, da det ikke er mulig å justere camber på disse

Kan kjøpe deg camberkit, som betyr du bytter ut de indre foringene på bærearmene med noen som er justerbare.

Ikke hatt problem med å få godkjent selv med røde tall

Okei, så det er ikke et problem altså? mener og ha hørt at hvis det er noen røde tall så er det No Go. Spissingen er i orden:)

men ingen ting er bedre enn det:D

Hva er det biltilsynet ser på hjulstillingsrapporten? Kun spissing eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltilsynet skal sjekke alle tall! et rødt tall og du har problemer, iallefall om det gjelder camber eller spissing.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er tallene heeeelt på skogen? Hvis de hvertfall er i nærheten av godkjent, bør du kunne få en underskrift fra mekanikeren på verkstedet som går god for at differansen ikke er noe problem.

Har iallefall hørt om enkelte som har gjort det sånn før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er den senket mye? Så lenge den er innenfor godkjent positiv/negativ camber skal det ikke være noe problem. Har litt å gå på begge veier. Vet vel ikke om røde tall indikerer at den er utenfor disse verdiene eller om den bare ikke er 100% riktig?

I mine papir står det:

Front Camber: -0 grader 54'

Bak camber: -1 grader 24'

Bilen ble godkjent med disse tallene.

Disse er (nesten) innenfor max og min spec.

Front: Min -0 grader 44' . Max 0 grader 16'

Bak: Min -1 grader 50'. Max 0 grader 50'

Hva nå det betyr...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min A6 02mod hadde også røde tall der......men ble godkjent for det. Justert av Audisentrum. Med understellet du har på bilen din ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er vel relativ lav foran, subber med 245/35-19 med full sving i skråoppoverbakke. men tenkte å vise den med 16".

Mener at røde tall sier den er utenfor spec. Jeg må skifte spissingstaget bak, med påfølgende hjulstilling. Jeg får se hva tallene blir da.

Det var bare hvis det hjalp med nye deler i forstillingen, så ville jeg ha skiftet de før hjulstillingen, men hvis det spiller fuck all så er det 4100,- spart:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan noen hjelpe meg med å finne TUV papirene på dette kittet??

Sachs performence kit med nr 118 225??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har visst mange biler med for mye camber. dette er noe som MÅ fårekomme på disse bilene da det ikke er noe justering. så lenge kittet er TUV godkjent vil og den bilen som kitet stod på under tuv godkjenningen ha tilnærmet lik den camberen du har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg satser på det, men jeg må skaffe de Tuv papirene snarest:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor er kitet kjøpt da?? til mitt Eibach sett sendte jeg mail til Eibach og fikk dette mailet til meg.. tok bare noen få dager

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, jeg har sendt mail til sachs tidligere i kveld, håper jeg får svar kjapt da, har time hos de trangsynte på fredag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.