Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en -90 200 tq 20v til.. Fullstendig strøken og original. Problemet er at motoren har låst seg, jeg fikk bilen så billig at jeg kunne ikke si nei til å kjøpe den... Register reima er ok, det er godt med olje på motoren, har aldri vært trimmet. Klarer ikke å få start på den, eller dra den rundt på gear. *BOM STOPP* Skal begynne å skrue i morra kveld, blir artig å se om jeg får det til... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Peis på : ja :

 

Så får du en banebil og en kosebil ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Det er noen som har det...

 

Grattis : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei.. Nå er jeg forbannet.. Jeg var inn til biltilsynet idag med eierskifte lapp, og gjett om dei hadde noe å fortelle! Bilen er slett ikke noen -90 modell, det er en -83 som er ombygt til quattro, ombygt til 20v, skøyta, og 7 (SJU!) år eldre enn det han sa som solgte den til meg. Bilen har jo totalt mista verdien sin i mine øyne. Selger skal få seg en JÆVLA interessant telefonsamtale senere idag!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, faen så surt da.. Men når kjøpte du den da?? Må da jaggu kreve å få igjen penga dine da??? Om du da ikke er intressert i å ha den fortsatt da... (Noe det ikke virker som ;) )

 

Vil da tru dere har skrevet kontrakt på kjøpet? Itilfelle står det jo sikkert feil årsmodell i den da, så da kan du helt sikkert oppheve kjøpet???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Super kjipt å finne feil i etterkant av kjøp..

 

Heng ut selger med fult navn og adresse !!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Super kjipt å finne feil i etterkant av kjøp..

 

Heng ut selger med fult navn og adresse !!

 

Hva er vitsen med det???? Herregud..

 

Kan godt hende du veit mer om denne saken enn meg, siden jeg ikke veit mer enn det som står her, MEN la nå for guds skyld selger få forklare seg da.... For alt jeg (OG DU?) veit, så kan selger ha blitt "lurt" av forrige selger også!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd når man ikke får hva man "tror" man har kjøpt, men stusser jo litt når du i første post sier at bilen både er strøken og orginal samt rimelig.......det burde etter min mening gå ann å se at en bil er ombygget, dessuten er det alltid lurt å sjekke med tilsynet når ting er "merkelig" billig.......

 

ombygget eller ikke, årsmodell på utgangspunktet(83mod) skulle jo ha stått i vognkort??

 

Uansett kipt, håper du finner en løsning på problemet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når folk ikke opplyser om at en bil er ombygd når de selger den fortjener de absolutt å bli lagt ut med navn og adresse. Det vil aldri være noen forglemmelse, kun gjort med hensikt. Allikevel korttenkt siden årsmodell står i vognkortet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd når man ikke får hva man "tror" man har kjøpt, men stusser jo litt når du i første post sier at bilen både er strøken og orginal samt rimelig.......det burde etter min mening gå ann å se at en bil er ombygget, dessuten er det alltid lurt å sjekke med tilsynet når ting er "merkelig" billig.......

 

ombygget eller ikke, årsmodell på utgangspunktet(83mod) skulle jo ha stått i vognkort??

 

Uansett kipt, håper du finner en løsning på problemet!

 

Slik som flere av disse bilene ble 'ombygget' er det ~umulig å se det på selve bilen. En sjekk hos Statens Vegvesen ville dog avslørt det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei.. Nå er jeg forbannet.. Jeg var inn til biltilsynet idag med eierskifte lapp, og gjett om dei hadde noe å fortelle! Bilen er slett ikke noen -90 modell, det er en -83 som er ombygt til quattro, ombygt til 20v, skøyta, og 7 (SJU!) år eldre enn det han sa som solgte den til meg. Bilen har jo totalt mista verdien sin i mine øyne. Selger skal få seg en JÆVLA interessant telefonsamtale senere idag!

Dæven! : mad :

 

Oppdatér oss etterhvert hva du finner ut da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff da..dette var kjipt gitt!! Håper at det ordner seg for deg!! Stor forskjell på årstallene værtfall.. : nei :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik som flere av disse bilene ble 'ombygget' er det ~umulig å se det på selve bilen. En sjekk hos Statens Vegvesen ville dog avslørt det.

 

Ved ombygging vil årsmodell på utgangspunktet ikke bli forandret så det er lurt å titte på vognkort eller høre med tilsynet om eier ikke har dette liggende.

 

Ombygging er ombygging og vil i 95% av tilfellene kunne oppdages ved en gjennomgang av bilen, denne bilen må jo ha byttet dører, baklokk, fangere etc etc og dermed enten hel eller del lakkert. er bilen dessuten skjøtet kan man f.eks finne annen farge i bagasjerom enn du finner under plastlokket over varmeapparat.

 

Resterende 5% er kansje chassinr bytte og da er jo bilen "orginal", og oppdages jo kun ved å se på årsmodell(hvis det er stort avvik).

 

Det skulle ikke være noe problem å få et slikt kjøp hevet når det er såpass grovt som dette, særlig om det står 90mod 20V i kontrakten.

 

Dette viser bare hvor vanskelig ting er blitt, sjekk heftelser, tilsyn og sjekk bilen grundig selv eller om man ikke har nødvendige kunnskaper få noen andre til å titte på bilen man skal kjøpe eller få en vurdering\tilstandsrapport fra NAF eller et annet seriøst verksted.

 

Vet ikke hva som var prisen på bilen, men om motor har vært ok, bilen har pent interiør etc så er den jo verd endel kr i "løsvekt"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avhengig av når ombyggingen fant sted så kan det være en hel 200 20v som er benyttet i et karroseribytte, og da er den ihvertfall ikke skjøtet / lappet sammen. Man må håpe det beste, men dessverre forvente det værste :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ombygging er ombygging og vil i 95% av tilfellene kunne oppdages ved en gjennomgang av bilen, denne bilen må jo ha byttet dører, baklokk, fangere etc etc og dermed enten hel eller del lakkert. er bilen dessuten skjøtet kan man f.eks finne annen farge i bagasjerom enn du finner under plastlokket over varmeapparat.

 

Resterende 5% er kansje chassinr bytte og da er jo bilen "orginal", og oppdages jo kun ved å se på årsmodell(hvis det er stort avvik).

 

Det som vel ble gjort med relativt mange 200-er var å bygge på kun rammevangene fra en gammel 100. Da er det ikke veldig lett å se at det er ugler i mosen.

 

Som Roger sier så kan det være så godt som en hel 1990 20V; tips til alle er i hvert fall å sjekke nøye med Statens Vegvesen før man handler bil, spesielt om man får et tilbud som er for godt til å være sant (da er det gjerne det..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg blir ikke forundret om det står "Godkjent ombygd i Molde 199x" Ble gjort MYE!!!!! rart der på begynnelsen av 90-tallet.Har selv sett noen biler som har vært ombygd i Molde å TRAGISK er bare forbokstaven. : nei :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men også det motsatte Pål. :)

 

Steinar: Dersom prisen er lav nok, er det mulig jeg kan kjøpe den av deg. ;) Send meg en pm om det er aktuelt da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men også det motsatte Pål. :)
Synd å si det Knut Arne men jeg har til gode å se det motsatte. Har blitt mørkeredd av mange av de ombygde bilene jeg har sett fra Molde. Regner med du vet hvilket firma jeg snakker om. Tror de abonnerte på blåe strømtjuver fra 3M. Men 3M glemte å si at de hadde dyppet de i saltvann først. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd å si det Knut Arne men jeg har til gode å se det motsatte. Har blitt mørkeredd av mange av de ombygde bilene jeg har sett fra Molde. Regner med du vet hvilket firma jeg snakker om. Tror de abonnerte på blåe strømtjuver fra 3M. Men 3M glemte å si at de hadde dyppet de i saltvann først. :)

 

Hehehe, få høre hvilket firma det er snakk om da? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den jeg hadde og den burgunderfargede som kompisen min hadde kom begge derfra. Ingen av oss hadde problem der. :) Synd du ikke fikk sett min, den var fin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå spørs det litt hva du har betalt da.. Men uansett så har selger løyet til deg og slik skal det ikke være. Men.. : rolleyes er bilen i god teknisk stand,motor ok,girkasse,interiør,drivverk,det elektriske så er jo bilen noe å samle på uansett. Men noe differanse på beløpet bør du få av selger. Som andre sier her så er 7 år og i tillegg sagt en orginal bil noe som man ikke bør lyve om!!

 

Min Avant er orginal,og det forsikret jeg meg for før jeg kjøpte den. Skal ikke være slik at man nødvendigvis må gjøre slik idag. Må kunne STOLE på folk.

 

Hold oss oppdatert Steinar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg blir ikke forundret om det står "Godkjent ombygd i Molde 199x" Ble gjort MYE!!!!! rart der på begynnelsen av 90-tallet.Har selv sett noen biler som har vært ombygd i Molde å TRAGISK er bare forbokstaven. : nei :

 

Stemmer det.. Fikk utskrift av biltilsynet og på denne lappen stod det følgende: 1983 Audi 100. Ombygd til quattro og 20V. Skøtet med chassinr xxxx front pga skade. Godkjent ombygd i Molde 1997. Jeg har snakket med selger som påstår hardnakket at dette er en 1990 200 Turbo Quattro som er original, og har blitt delt i to i tyskland og sveisa sammen samme frem og bakpart i norge igjen. Har ringt biltilsynet og oppgitt chassinr og spørt hvilken bil dette er. Han kunne faktisk ikke svare, jeg ble bedt å ringe teknisk i morra. Hadde planer å bruke den til delebil så jeg gadd ikke bry meg med kontrakt. Men bilen er utrolig strøken, tror ikke det er noe feil med den. Dørene går som om bilen skulle vært ny. Alt virker. Unntatt motoren.. Pappa har derimot blitt forelska i bilen, han har aldri vist interesse for noen av bilene jeg har hatt, men denne tok jeg han i å sitte inni med lommelykt for han klarte ikke vente til det ble lyst med å undersøke hvordan den så ut inni. Vil han reparere motor på den, så kan han rett og slett kjøpe den av meg, aner ikke hvor store problemer det vil bli å få skilt på den evt å forsikre den. Jeg ser på bilen og den er KLISS lik bilen min som er original 200. Kan ikke se forskjell noe sted... er ikke alvorlige pengesummen det er snakk om så.. :) Tror faktisk ikke det er mulig å prute mer, så strøken som den erm klarer nok å doble salgsprisen hvis jeg selger den i deler : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er det som står i vognkortet som gjelder........om det så hadde vært en ombygd Sportquattro som er bygd på en urquattro eller hva pokker. Bilen er og blir ombygget samma pokker. Har bestemt at jeg ALDRI skal ha en ombygd bil. Synd at du ble "lurt" på den bilen da Steinar men høres ut som du fikk den til en god pris. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal se om jeg får lagt ut bilde av bilen senere. Får tro det er bagatell som gjør at motor har låst seg da.. Noen som kan gi meg tips, evt hva forskjellige ting vil koste dersom det er de tingene som er gåen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.