#26 Skrevet Januar 11, 2005 Nå spørs det litt hva du har betalt da.. Men uansett så har selger løyet til deg og slik skal det ikke være. Men.. er bilen i god teknisk stand,motor ok,girkasse,interiør,drivverk,det elektriske så er jo bilen noe å samle på uansett. Men noe differanse på beløpet bør du få av selger. Som andre sier her så er 7 år og i tillegg sagt en orginal bil noe som man ikke bør lyve om!! Min Avant er orginal,og det forsikret jeg meg for før jeg kjøpte den. Skal ikke være slik at man nødvendigvis må gjøre slik idag. Må kunne STOLE på folk. Hold oss oppdatert Steinar Skal sikkert ikke selge den, så jeg kan vel si hva jeg kjøpte den for.. eller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Januar 11, 2005 Hvis du absolutt ikke vil ha den kan jeg kjøpe den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Januar 11, 2005 Husk hva jeg sa om UR reg biler da du ringte første gangen på 200....... Men ellers lykke til.. P.S.: Er den champagne farget? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Januar 11, 2005 Kunne egentlig tenkt meg en 200 avant som nr 2 bil, men etter å ha lest om så mange som er ombygd så er det nesten skummelt å kjøpe slike biler. Vadseth: Nice avatar;) Kanskje jeg må forandre min:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Januar 11, 2005 Kunne egentlig tenkt meg en 200 avant som nr 2 bil, men etter å ha lest om så mange som er ombygd så er det nesten skummelt å kjøpe slike biler. Bare kjøp deg en 200 avant du Petter. Bare vær sikker på at den er original 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Januar 12, 2005 Skal sikkert ikke selge den, så jeg kan vel si hva jeg kjøpte den for.. eller... Godt å høre at ting ser litt bedre ut. Hold prisen for deg selv du! Har selv en nr.2 200 20V TQ,men den ser ikke så bra ut... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Januar 12, 2005 Ombygd er ombygd. Man betaler ikke indrefiletpris for en dobbelt så gammel innmatpølse.. Men i dette tilfellet var tydeligvis prisen ganske bra, så da er det vel kanskje ingen stor fare. At andre folk betaler samme pris for en 200TQ20v som på papiret er en 83-modell Audi 100 som en original 200TQ20v koster er noe jeg har problemer med å skjønne.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Januar 12, 2005 Ombygd er ombygd. Man betaler ikke indrefiletpris for en dobbelt så gammel innmatpølse.. Men i dette tilfellet var tydeligvis prisen ganske bra, så da er det vel kanskje ingen stor fare. At andre folk betaler samme pris for en 200TQ20v som på papiret er en 83-modell Audi 100 som en original 200TQ20v koster er noe jeg har problemer med å skjønne.. Skulle ikke tro den var ombygd.. Bilen ser nesten ny ut. Jeg må se hva som feiler før jeg bestemmer meg om jeg skal beholde eller selge. Helge: JA jeg vet hva du sa, og tviler ikke på det.. Men den var så billig at jeg kunne ikke si nei. Bilen er lysegrønn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Januar 12, 2005 Skulle ikke tro den var ombygd.. Bilen ser nesten ny ut. Jeg må se hva som feiler før jeg bestemmer meg om jeg skal beholde eller selge. Helge: JA jeg vet hva du sa, og tviler ikke på det.. Men den var så billig at jeg kunne ikke si nei. Bilen er lysegrønn. Bilder da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Januar 12, 2005 Hmm.. Virker som han kanskje rett og slett har gitt beng i det gamle rammenummeret, og brukt hele bilen? Før du prøver å få mere fart på den, så ta ut pluggene. Mistenker hydrolock i en eller fler av sylindrene.. Lykke til, uansett om du beholder eller returnerer den!! (Men den bør jo bli ennå billigere uansett..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Januar 12, 2005 Hmm.. Virker som han kanskje rett og slett har gitt beng i det gamle rammenummeret, og brukt hele bilen?Før du prøver å få mere fart på den, så ta ut pluggene. Mistenker hydrolock i en eller fler av sylindrene.. Lykke til, uansett om du beholder eller returnerer den!! (Men den bør jo bli ennå billigere uansett..) hydrolock, dvs gåen topp pakning? han har hatt problemer med kjøling i det siste så det kan jo være det.. blir gla hvis jeg får en vannsprut i trynet og topp pakninga er gåen, det er jo det billigste alternativet der... jeg fikk ikke noe bedre pris, men krangla ikke så hardt, var egentlig billig fra før, bestemte meg for å kjøpe den 5 minutter etter at jeg så den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Januar 12, 2005 hydrolock, dvs gåen topp pakning? han har hatt problemer med kjøling i det siste så det kan jo være det.. blir gla hvis jeg får en vannsprut i trynet og topp pakninga er gåen, det er jo det billigste alternativet der... jeg fikk ikke noe bedre pris, men krangla ikke så hardt, var egentlig billig fra før, bestemte meg for å kjøpe den 5 minutter etter at jeg så den.. Du kan tenke slik Steinar..blir den brukt som delebil så har du masse deler som er verdt endel lapper. Bare motor,kasse,lednigsnett ink ecu kan du få 20-25 lapper for. Alt etter tilstand selvfølgelig. Men så har du også turbo,wg,bremser,drivverk,understell,interiør etc. Finner du ut at..NEI dette er ikke noe å samle på..Så kan du likså selge den i deler. Mer fortjeneste vil jeg tro. Men som du sier,så er det masse bil igjen,kun motor som stopper. Er tilstanden som du sier,så er vel det siste den beste løsningen kanskje Får satse på at det er kun toppakning som har røket! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Januar 12, 2005 Ja, men da har du jo en grom banebil likevel, eller.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Januar 12, 2005 Idag ble det ikke så mye skruing, men jeg fikk tatt ut pluggene og der var ikke noe vann hvertfall.. Så topp pakningen er ok. Satte bilen i 4. gear og rugget frem og tilbake, det var full stopp, ikke sjangs å dra motoren rundt. Jeg så plata som stod i grillen med chassi nr stod 44Q på, og samme chassinr stod på torpedoveggen. så det er en 200TQ20V front hvertfall. Samme farge overalt på bilen, første gang jeg så bilen i godt lys idag så ser jeg at den er en slags antrasitt farge.. Har sett over hele bilen og den virker som ny store deler av den. Ikke en ripe i inventaret, utrolig godt holdt og utvendig er det ingen skader, ikke engang "shoppingbulker".. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Januar 12, 2005 Sett en latmannsarm med 27 mm pipe på bolten på remskiven til veivakselen og prøv å dreie den rundt der. Får mye mer moment på den måten enn ved å dytte bilen for hånd på en flat plass.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Januar 16, 2005 jeg lar selvfølgelig tankene fly.. si at både topp og blokk er gåen på denne bilen, hvilken motor skal jeg da kjøpe og sette i.. skal jeg kjøpe en 3b motor eller satse på noe grommere? (AAN/ABY) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Januar 16, 2005 Hvorfor er aan/aby grommere? Det er i praksis samme motor, det er stort sett tenningssystem som skiller og 10orginale hester. Det er selvfølgelig en fordel med stabil tenning ved trim, og dersom du skal lage et banedyr av bilen, kan du med fordel gå for aan/aby. Hvis ikke ville jeg satt i en 3b motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Januar 16, 2005 Er jo flere AAN-motorer på autodb til rundt 20 lapper... 3B er nok noget billigere vil jeg tro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Januar 16, 2005 OK.. da blir det nok 3b ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Januar 16, 2005 Kjøp en 3b motor, overhal/trim denne, sett den i, og så fikser du den andre motoren etterpå, evnt selger den som den er Høres jo ut som bilen er pen ihvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Januar 28, 2005 Nå har jeg kommet til bunns og funnet problemet.. det midterste rådelageret har skjært seg fullstendig.. Kjøper nå ny blokk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Februar 13, 2005 Det går sakte dette, men innimellom får jeg tid å skrue.. Har kommet til det at veivakslingen blir sendt til sliping og kjøper nye lager. Så var det da å montere dette sammen igjen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...