#1 Skrevet Oktober 15, 2009 Hei, nå som det begynner å bli kaldt er det på tide jeg fikser feilen med at varmeelementene i førersete ikke fungerer. I passasjer sete fungerer det. Bilen er en golf 4. Hvor begynner jeg? har multimeter dersom det kreves kortslutningstest evt spenning. Jeg vet bare ikke hvordan jeg skal gå frem. Tar imot alle innspill som kan gjøre denne jobben lettere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 15, 2009 Jeg ville gjort noe slikt som dette: 1. Sjekk om alle sikringer er hele 2. Mål spenningen på pluggen under setet med bryteren på 3. Hvis det ikke er spenning på pluggen under setet så ville jeg målt inn og ut på bryteren i dashbordet Med disse tingene på plass så vet vi en del mer om hvor feilen ligger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 15, 2009 mest sansyneligvis brudd i ett av varmeelementene,enten i sittepute eller ryggen.ta av stikket under stolen og mål om det er gjennomgang,de er koblet i serie,så du må ta av kontaktene og måle hvert element for seg. hvis spenning frem er ok,og du får målt gjennomgang,så kan det være termostaten i bunndelen som er gåen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 15, 2009 takk takk begge to skal prøve dette i morgen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 16, 2009 Under setet har jeg en grønn plugg, med alle mulige kombinasjoner med multimeteret, fant jeg ingen spenning, med vrideren/bryteren på nr 5 i varmsestyrke. I dashen, på baksiden av bryteren fikk jeg en konstant spenning, 5.3V sikkert for dioden som lyser hele tiden. Dette var mellom pinne 1 og 5. Jeg målte ikke videre fordi jeg ikke aner hva som er hva av alle lederne i adapteren. Hos teknisk hos møller sa de at rundt 90-95% av tilfellene der det ikke fungerte, var det brudd i trådene i setet. De sa også at setevarmerne som regel var relee styrt, og at bryter boksen i dash regulerte strøm, for å bestemme styrke i setets releer. Så nå står jeg på ett punkt hvor jeg ikke aner hvor jeg skal søke videre. Evt er det noen som vet hva det er vanlig å måle på de forskjellige pinsene eller fargen på lederne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...