Problemer med a4 1.8TQ -96

Anbefalte innlegg

Heisann

Broren til dama kjøpte seg en -96 1.8TQ for 2 uker siden.

Idag så fikk han problemer med den, det som skjedde var at bilen begynte og røkke, og etter det så får han ikke noe "turbodrag/turbotrykk" og det ble en hyle/knirkelyd: rolleyes.

Så det som er, er at bilen går normalt, men virker som det ikke er turbo og en ekkel lyd: mad :

Noen som har peiling på hva dette kan være? Gåen turbo?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ojoj hørtes skummelt ut.. men e turbon gåen vil jeg tro det vil gå kraftig utover oljeforbruk?? sjekk peilstikka.. hvis det ikke er dn mulighet tenningsmodul slik at den jikk i nødmodus.. men da lader den vel 0.3-0.4 bar på fult

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ojoj hørtes skummelt ut.. men e turbon gåen vil jeg tro det vil gå kraftig utover oljeforbruk?? sjekk peilstikka.. hvis det ikke er dn mulighet tenningsmodul slik at den jikk i nødmodus.. men da lader den vel 0.3-0.4 bar på fult

Ja, ekkelt det der!

Oljenivået var det samme sa han, tenningsmodulen ble skiftet for en uke siden (skikkelig heldig med handelen han der: gråter :)

Jeg vet ikke om det er så lurt og kjøre med den, for å finne ut om det er noe oljeforbruk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe nej er litt skummelt å si.. må nesten se å høre det selv får å kunne si noe.. eller koble til vag-com;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe nej er litt skummelt å si.. må nesten se å høre det selv får å kunne si noe.. eller koble til vag-com;)

mja, han skal på verksted med bilen imorgen. Kjedelig og plages så mye med sin første bil: rolleyes lærlingelønna får vel kjørt seg nå!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe slik er det nå å kjøpe bruktbil:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det konstantert at turboen er gåen : mad :

Bilen har rullet 64.000 km, var ikke det litt tidlig at turboen skal ryke da? Lukter litt km svindel her synes jeg.

SÅ, nå trenger han en ny K03 turbo.. Noen som har en tilsalgs?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.