Ettermontering av tåkelys Passat 3c

Anbefalte innlegg

Noen som har ettermontert orginale tåkelys på passat 3c?

Mye arbeid?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har gjort dette før?:S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det lurer eg og på så opp med denne tråden:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tipper at dere kun trenger å kjøpe lampene og de nye dekslene og selvsagt brytern. fangern er klart gjordt for tåkelys mener jeg å huske. så er det bare å trekker opp kabler

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På golf V er det ikke alle Centra Electric enhetene (bordznetz ett.eller.annet) som støtter tåkelys. Om det er slik på Passat eller om vw har tatt til vett skal være usikkert. Hvis du har en vag-com logg av bilen din så er det enkelt å sjekke hvilken enhet du har og om den støtter nok bits.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På golf V er det ikke alle Centra Electric enhetene (bordznetz ett.eller.annet) som støtter tåkelys. Om det er slik på Passat eller om vw har tatt til vett skal være usikkert. Hvis du har en vag-com logg av bilen din så er det enkelt å sjekke hvilken enhet du har og om den støtter nok bits.

den der tror jeg du skal forklare litt bedre for jeg skjønte ikke noe av hva du mente men.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3C0 937 049 A = ?? Byte (????)

3C0 937 049 B = 21 Byte (Midline)

3C0 937 049 C = 21 Byte (Highline)

3C0 937 049 D = 21 Byte (Midline)

3C0 937 049 E = 21 Byte (Highline)

3C0 937 049 F = 21 Byte (Midline)

3C0 937 049 G = ?? Byte (Highline)

3C0 937 049 H = 23 Byte (????)

3C0 937 049 J = 23 Byte (Highline)

3C0 937 049 K = ?? Byte (????)

3C0 937 049 L = ?? Byte (Highline)

3C0 937 049 S = ?? Byte (Highline)

3C0 937 049 T = ?? Byte (????)

3C0 937 049 AA = ?? Byte (????)

3C0 937 049 AB = ?? Byte (????)

Som du ser av lista over ser du at det er samme delen bare i forskjellige versoner (A B C osv) og de forskjellige versonene støtter 21-23byte (muligens flere på de det bare står ?? på) og er Midline eller Highline. Golf V har en lik oversikt men der har man noen som støtter bare 17byte og er i "Lowline". Med "Lowline" støttes bl.a ikke orginale xenon og dermed tenkte jeg at hvis du har en bil uten tåkelys orginalt så hadde de kansje satt inn en enhet som ikke støtte tåkelys. SANNSYNLIGVIS har de satt i en som støtter tåkelys, men man vet jo aldri :P

Hvis du har en logg fra en vag-com kjøring på bilen din så kan du lese ut denne posten:

Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl

Part No SW: 1K0 937 049 T HW: 1K0 937 049 T*

Component: Bordnetz-SG 1.0 H30 0704

Revision: 00030000 Serial number: 00000001067006

Coding: E78B8F0600140F14001400001400640000

Shop #: WSC 00000 000 00000

Den røde teksten er delenummeret på den delen jeg snakker om. Jeg kan slå opp i en liknende tabell som den over og se at 1K0 907 049 T = 17 Byte (Highline). (akkurat samme del i Golf V og Passat 3C).

Jeg har kjøpt en ny slik enhet til min bil som støtter flere bytes men har ikke fått montert den ennå.

Men jeg tror 99% sikkert at din enhet støtter tåkelys :)

Oppklarende?? :P:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det jeg ikke skjønte var hva man skulle med dette enheten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er styreenheten for lysene på bilen... Der man sier at man skal ha automatiske kjørelys, tåkelys, xenon osv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kodingen skal gå greit...

men noen som har koblet dette?

Må jeg koble mej ut ifra j519?

Eller ligger der ferdig ledningsnett?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg holder på å ettermontere tåkelys på min Passat 3C.

For å koble til tåkelys så må man ha en slik ledning.

Og så må du ha en lysbryter med mulighet for å slå på tåkelys foran.

Jeg har ikke fått testet det da jeg fikk tilsendt tåkelys med feil pærer-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått de riktige tåkelysene nå?

Spent på resultatet. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg fått montert tåkelysene, men har ikke fått lys i de enda. Tror ikke min Cent. Elect. støtter tåkelys.

Får ikke opp valget for å aktivere tåkelysene i vag-com. Og når jeg la inn byte'n manuelt, godtar den ikke koden.

Nr. på enheten er: 3C0 937 049 H

Noen som har peiling på om denne skal støtte tåkelys? Og hvis jeg på kjøpe en ny, hvilken bør jeg kjøpe?

Edit.

Fant denne siden som sier at enheten jeg har ikke støtter tåkelys. http://www.my-gti.com/2269/volkswagen-central-electronics-control-module-cecm

Noen som vet hvilken jeg bør skaffe meg for å få tåkelys til å fungere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener at om man har feks kjørecomp. i sin 3c, har man highline styringsboks, ergo den støtter tåkelys. >Noen som kan bekrefte/avkrefte dettte?

Ledningsnettet man trenger ligger ikke klart. Men ble for min del (etter mye sjekking) billigere å kjøpe ledningsnettet fra møller, enn å betale frakt og dyrt ledningsnett fra feks kufatec.

Også trenger man ny bryter , som nevnt over her. Oem bryter på ebay, eller tm tuning er god som gull.

Selve koplingsskjemaet kan jeg skaffe link til, om noen ønsker det.

Må til slutt inn med vagcom og aktivere.. Blir dyre tåkelys tilslutt!

MEN, er ikke umulig å kople en egen, diskre pen bryter til tåkelysene heller.

Det blir mye billigere, og kople opp et enkelt rele til det, er jo en grei jobb.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Link til Kobling skjemaet hadde vært flott! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har blitt noe klokere her ? Har satt inn bryter, og lys nå. Mangler ledningsnett..

mye jobb for lite.. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.