feilmelding checkkontrol s4

Anbefalte innlegg

Hei.

På min audi s4 c4 kommer det opp et rødt utropstegn med to ringer rundt sånn som dette (!) og piper ca 10 sekunder etter at jeg starter bilen. Blir borte igjen etter 5 sek. Noen som vet hva dette kommer av?

Kommer ikke opp noen feil på kanal 1 på kliman iallfall.

Har også et annet merkelig problem.

På kanal 51 skal man jo kunne se vanntemperaturen, men denne går bare opp til 50, står der en stund før den legger seg på 63-68 c. Temp.måleren i dashboard fungerer bare en gang iblant men når den gjør det viser denne nesten 100c..:o har skiftet termostat uten at det ga noen bedringer.

Så det siste problemet:

Bensinmåleren vil ikke gå lenger opp en til rett over rødstrekene selv om jeg har full tank.

Prøvd å kortslutte og dra flotøren helt opp også uten at dette hjalp.

Noen som har peiling på hva dette kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er feil på trykket den klager på i bremsesystemet ditt der der som regel.

Mest vanlig feil er bomba som er def, søk litt på det finner du mye om det.

Ang temp så er det nok multitemp giveren din som kødder, ikke sammen giver som du leser i klima.

Å kortslutte tankmåler vil si det samme som tomt hvis jeg husker rett.

Skal ha 280 ohm eller noe på full tank, har du det?

Kan være dårlig kontakt i instrumenthus.

Kan være en fordel og lodde over den da loddingene blir dårlig med tiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja vet det er forskjellig givere til de to, men rart den i kliman bare viser ca 60c, det må jo være feil, siden den i dashboard viser 90-100c når den en sjelden gang fungerer.

Skal måle hvor mye ohm det er på bensinmåleren.

Det virker heller ikke som kjølevifta vil starte, styres denne også av multigiveren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være feil på begge

Starter vifta når du slår på klima da?

sitter en tempgiver i radiator som skal slå på vifte når motor blir for varm også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.