#1 Skrevet Oktober 16, 2009 (endret) Heisann alle sammen... Håper noen av dere kan hjelpe meg med eit snålt problem. Når eg skulle kjøre fra jobb idag, satte meg inn i bil`n og vrei om nøkkelen...MEn ingenting skjedde... Er ikkje noe lys i dashbordet, alt virker dødt: bh : Er strøm på batteriet, alt funker utenom alle lysa i dashen + varmeapparatet. Har sjekket sikringer, men har til no ikkje funne noen som er sprengt Kan dette vere noe som er muligt å fikse med VAG-COM eller?? Snakka med ein fyr som visstnok har god peiling på biler, og han meinte det va ein kontakt eller "signalgiver" på girkassa som har tatt kvelden. Er det noen i Bergensområdet som har tid imorgen,så hadde det vert fint å fått litt proff bistand sia eg skal så skal eg innover til by`n for å se på den. Kan nåes på 46430366. Mvh Stian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 16, 2009 Tenningslåsen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 16, 2009 Høres veldig ut som gåen bryter på tenningslåsen. Om nøytralbryteren på girkassen ryker, vil du få tenningen på som normalt, men startmotoren vil ikke slå inn, så det er det nok ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 16, 2009 hmm..Takker så langt for svar:) Men er det noen som har peiling om det går an å få tak i en sånn ein bryter for tenningslåsen på en lørdag når eg bor i bergen?? Er veldig desperat her asså, sia bensinrøret på preluden er rustet hull i.. ( Blir ikkje noe kollektiv transport på meg nei, da jobber eg hjemmeifra heller )...hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 16, 2009 delelageret på møller er åpent fram til 2 imorgen tror jeg, ring 05201 og tast 1:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 17, 2009 jaja, da har eg vert til by`n idag for å se på bilen.. Kjøpte tenningslås bryteren på Møller. Sliter litt med å finne ut hvor i helvete den derre tenningslåsen er, og om eg må demontere heile ratt-ruklet. Antar det blir dyrt å sette jobben til eit verksted eller noe sånt sia det er EL!! Det kan jo vere alt mellom himmel og jord egentlig.. Om det er noen som har peiling, evetuelt en reperasjonshåndbok, så hadde eg vert veldig blid og fornøyd..... Mvh Stian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 17, 2009 Tennings låsen er der du putter inn nøkkelen den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 18, 2009 Går det an å idenfisere problemet med en VAG-COM?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 18, 2009 Går det an å idenfisere problemet med en VAG-COM?? Du kan lese ut feilminne i bilen og da vil du få feilmeldinger på det som sensorene i bilen har registrert. Usikker på om dette vil slå ut på feilminne, men dersom det skulle være andre feil er oddsen stor for at du vil få beskjed om dette ved å lese av feilminne. Absolutt noen en bør gjøre med en gang en feil inntreffer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 19, 2009 Takker Finn Kristian. Eg skal skaffe en Vag-com fra Bergen gutta før eg synker ned i grunnen og ringer NAF for å taue den te eit verksted.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 19, 2009 Da var dette problemet fikset av NAF. (gratis) På forhånd hadde eg skrudd av dekselet under rattet, 1 av 2 deksel. Fikk ikkje av det siste (det minste av de to som er under rattet. Han NAF fyren stressa med å måle i hytt og pine en god stund før han hørte på meg. "Det kan vere tenningslås-bryteren"! Takk til alle dere her inne på forumet. Han satte i gang med å skifte tenningslås bryteren som eg hadde "tilfeldigvis" kjøpt på Møller, og vips! The car is alive!! Så forbasket deiligt, trudde den måtte stå iro på eit verksted i flere dager... Tok eit lite bilde av audiene som står utafor jobben min no, Mamma-a3`n(reservebil) til høyre, min A4 i midten og en arbeidskollega sin TT til venstre Igjen, Tusen takk til dere som ga meg eit spark bak i riktig retning, dere har spart meg for sansynligvis flere konger... ( 1 konge = 1000 Kr ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 19, 2009 Godt å høre at alt ordnet seg. Ikke værst å få hjelp gratis heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...