Anbefalte innlegg

Sliter med klikkelyd fra en spjellmotor i klimaanlegget i Touranen, på høyre side i dashen. Spesielt hørbart i lav fart og lavt turtall. Har hatt bilen hos Møller på reklamasjon to ganger, de har gjort grunninnstilling men det er like galt. De vil ikke bytte (på garanti), sentrale instrukser sier at dette ikke er et stort nok problem. Men jeg irriteres av lyden.

1. Hvordan gjøre grunninnstilling via klimaknappene? Har lest om det her et sted, men finner den ikke igjen. Noe med to knapper holdes lenge inne, og alle segmenter i temp.displayene lyset og man hører at klimamotoren går.

2. Dette oppstår typisk ved nedbremsing til rundkjøring og akselerasjon etterpå. Hva er det som gjør at klimaanlegget må regulere noen spjell akkurat da? Burde vel ikke være nødvendig å regulere hele tiden? (Nå slo det meg at jeg ikke har prøvd å skru av ACen for å se om det gjør noen forskjell, evt. på econ, det må jeg prøve)

Noen som har noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg funnet ut (takk til den som sendte pm) at det er econ-knapp + luft "rett bakover". Hold begge inne helt til displayene viser temperatur igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg funnet ut (takk til den som sendte pm) at det er econ-knapp + luft "rett bakover". Hold begge inne helt til displayene viser temperatur igjen.

Det er riktig ja. Gjør det flere ganger hvis det ikke hjelper etter en gang.

Har ordnet 3 Touraner med det problemet. Måtte gjøre det 2-3 ganger etter hverandre på alle 3 før de ble ok.

Prøvde også på en 06 Passat 3C, men der måtte der være noe mer feil, for der hjalp det ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde det 3 ganger i går, men problemet er der fremdeles. Ifølge dansk Touranforum er ny SW og/eller nytt klimabetjeningspanel også mulige måter å fikse det på?

Spiller det noen rolle om det er med eller uten motor i gang?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er helt normalt at disse stillmotorene lager litt lyd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være normalt men allikevel irriterende.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir stadig mer irriterende. Møller vil ikke ta dette på garantien. Ca 6 klikk hvert annet minutt i perioder. Noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om det er vanskelig å bytte disse? (Høyre side) Er det flere slike på hver side?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.