RS2en spiser sikringer til motorelektronikk etter coilbytte

Anbefalte innlegg

God aften..

Starter egen tråd på dette for mest mulig respons!

 

Skifta til 034 coiler idag, og synest bilen gikk som ett olja lyn!

Dette førte såklart til litt inspirert kjøring, dvs:

 

Låg i 2. gir, ga på og gira kjappt til 3. gir men der stoppa det gitt..

turtelleren la seg i null, bilen bremsa ikke på gir (tror jeg) og oljelampa på etter hvert på.

tre-fire minutt etter jeg stoppa så sjekka jeg temperaturen i AC displayet, som viser 68 grader (var ca 90 når motoren stoppet).

Fatter ikke hva dette kan være ?

 

Får jo helt klart ikke sove i natt, så tar turen for å skru såvidt på bilen nå.. sjekke om plugger har skutt ut eller noe..

Ingen løse ledninger rundt coil ol som jeg såg før jeg ble henta hjemmefra..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tennpluggene ser ok ut, men meget hvite helt på tuppen.

Kanskje slik platinaplugger skal se ut.. ?

 

Såg på toppen av to stempel, såg ikke noe gale, kunne lese teksta på ett av de faktisk..

Siden turtelleren viser 0 når motoren drar rundt, så håper jeg dette kan være noe elektrisk?

Har jo nettop montert nye coiler, så...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gått over alt av kabler/koplinger? Sikkert ukontakt et sted siden du har bytta coiler.

Får krysse fingra og håpe på filleproblem ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stor sannsynlighet for at et eller annet har løsna mens du testa, når man fikser en ting får man nesten alltid en annen feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal slepe bilen hjem nå snart, så får jeg demontere og montere coilene igjen..

Skulle turteller vise 0 når motor blir dratt rundt av startmotor vist det bare er coilene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som skjer når jeg prøver å starte bilen nå er at sikringen "Motorelektronikk 3" blir gåen..

Coilen som er noe gale med da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heh tenkte meg akurat det der. Jeg hadde noe lignende på min 3B motor.. Jeg bytter plugger, kabler, rotor og fordelerlokk. Når jeg skulle starte var det null gnist.. Da hadde sikringen til motorstyringa gått. Den var for liten i utgangspunktet, men mye tyder på at nye deler ga mer "motstand" så den røyk. Satte inn en som var 5A større.. Funket gull :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke litt risikabelt å sette inn en sikring som er såpass mye større som 5A?

Da vil vel noe annet i systemet få litt mer juling? Bare en tanke....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil nesten satse på veivføler jeg...den ene teller tenner og gir turtall,og den andre gir tenningssignal...får feilmelding om en av de er ødelagte...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil nesten satse på veivføler jeg...den ene teller tenner og gir turtall,og den andre gir tenningssignal...får feilmelding om en av de er ødelagte...

 

Går ikke noe særlig spenning gjennom induktive givere da, så rart om de skulle spise sikringer?

 

Hadde samme problem med at sikring til motorstyring gikk på min, der var det map sensoren som hadde takket for seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ikke noe særlig spenning gjennom induktive givere da, så rart om de skulle spise sikringer?

 

Hadde samme problem med at sikring til motorstyring gikk på min, der var det map sensoren som hadde takket for seg.

 

du sier noe der!..prøv ei anna motorstyring!..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for innspill karer, uten dette forumet kunne jeg bare gått med lua i handa innom verkstedet hver gang det var noe gale.....

 

Denne gangen var det så enkelt som at det var TRANGT å montre coilpakken i RS2, og jeg tror faktisk at bevegelse på motoren under fullt pådrag var nok til å komme borti coilene og ødelegge isolasjon.. ga vell på 3-4 ganger på de 12km jeg kjørte, og den siste gangen var inget unntak.

Gamlingen sitter og skal måle litt på coilene, så skal jeg reparere isolasjonen og prøve på nytt..

 

Bilen "går som en klokke" med de gamle coilene, så fikk bilen hjem =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Mikkel her - bare sett inn en ett hakk større sikring. 5A økning er "ingen ting" i 12v-sammenheng uansett, så du dreper garantert ikke noe med å prøve! Så kan du heller fortsette feilsøkingen hvis den nye sikringen også går...

 

Edit: OK, hvis isolasjonen på ledningene har blitt slitt istykker, har du vel igrunn funnet feilen. Derfor man bruker teflonstrømpe utenpå slikt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde 25A sikring også, poff..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde 25A sikring også, poff..

 

Ikke så rart om isolasjonen var av igrunn da.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, men tenkte kanskje 034 coilene trengte mer.. var før jeg oppdaga isolasjonen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte faktisk jeg skulle nevne det igår at du måtte huske å ta høyde for at motoren bevega seg bakover under pådrag :)

Regner med det har gnissa hull på en ledning da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

034 coilene trekker en del strøm ja. har hiddensprut med sånne og da sikring som går kun til coiler. 20A kan vare en stund, men går etterhvert uansett. så jeg bruker 25A til coilene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan har du montert dine da Sindre?

 

Jon Arne; det skulle du sagt isteden for å tenke det for deg selv :D

 

Men nå er skarpe kanter beskyttet, ledningene fått dobbel isolasjon.. så da er det vell bare velstand og jeg kan begynde og gnure under pansere på en A4 istedenfor :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine er montert på torpedoveggen hvis det er det du tenker på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.