#1 Skrevet Oktober 17, 2009 har no etter mye om og men. og en bil som bare vil starte periodevis. og stoppe når den selv får lyst: mad : fant ut etterhvert det måtte være bensinpumpa. rele er byttet. og det er målt frem til pumpe at det er strøm frem i ca 2 sek når tenning slås på. og strøm konstant når man kiner på startmotor. ergo burde det vel være pumpa.... heiv meg i den knotete jobben med å ta den ut. blodig og skitten etter en time eller to. var den ute, stor var forskrekkelsen når eg koblet pumpa til 12volt. den surret og gikk som aldri før: bh : er dette vanlig, kan den være gåen likevel. og finnes det en metode å sjekke den uten å hive den i bilen igjen.... det det store spørsmålet:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 17, 2009 noen som med sikkerhet kan si om man kan bruke bensinpumpen fra en vanlig s6. feks. 2.2t. eller er det en spesiell grunn til at bare plusen har en annen pumpe. ser at pumpa på s6 plus er lengere,men like tykk som de andre pumpene til c4. er det fordi plusen krever høyere trykk evt. mengde. selv syns eg det høres rart ut at den skal. fordi en turbo motor må vel nødvendigvis ha en kraftigere pumpe fordi den skal levere mot turbo-trykket og.... eller er eg helt på bærtur. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 17, 2009 har no etter mye om og men. og en bil som bare vil starte periodevis. og stoppe når den selv får lyst: mad : fant ut etterhvert det måtte være bensinpumpa. rele er byttet. og det er målt frem til pumpe at det er strøm frem i ca 2 sek når tenning slås på. og strøm konstant når man kiner på startmotor. ergo burde det vel være pumpa.... heiv meg i den knotete jobben med å ta den ut. blodig og skitten etter en time eller to. var den ute, stor var forskrekkelsen når eg koblet pumpa til 12volt. den surret og gikk som aldri før: bh : er dette vanlig, kan den være gåen likevel. og finnes det en metode å sjekke den uten å hive den i bilen igjen.... det det store spørsmålet:)[/quote Den kan jo levere for lite eller ikke holde trykket. For å finne ut om pumpen funker må du måle den med ett manometer. Du kan sikkert få lånt deg ett testesett. Hvis ikkje den holder trykket er den gåen. På min plus har eg de samme symtomene, bare at min starter eller harker seg igang. men når den først startet så går den fint. Hvis den står en time etter den har blitt varm så må eg kinne en stund. Har skiftet regulator, hatt dysene på rens uten at det hjalp. Tenkte eg skulle ta en test på pumpa ikveld. Plukker ut sikring nr 17 setter strøm direkte i sikringsholder via en håndholdt bryter, da kan eg styre pumpa sjøl. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 17, 2009 (endret) noen som med sikkerhet kan si om man kan bruke bensinpumpen fra en vanlig s6. feks. 2.2t. eller er det en spesiell grunn til at bare plusen har en annen pumpe. ser at pumpa på s6 plus er lengere,men like tykk som de andre pumpene til c4. er det fordi plusen krever høyere trykk evt. mengde. selv syns eg det høres rart ut at den skal. fordi en turbo motor må vel nødvendigvis ha en kraftigere pumpe fordi den skal levere mot turbo-trykket og.... eller er eg helt på bærtur. http://www.autoteile.us/motor/?motor_code=4204&prgrnr=31967&prgrname=Kraftstoffpumpe/-zubehör De har en erstatnings pumpe fra pierburg og dan kan andvendes i en rekke biler hvis eg har forstått deres skema riktig. Og at selges på biltema for kr449 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 17, 2009 http://www.autoteile.us/motor/?motor_code=4204&prgrnr=31967&prgrname=Kraftstoffpumpe/-zubehör De har en erstatnings pumpe fra pierburg og dan kan andvendes i en rekke biler hvis eg har forstått deres skema riktig. Og at selges på biltema for kr449 mene du biltema pumpen kan brukes. itilfelle passe det jo kjempe bra. da får man vel bilen igang til uken: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 18, 2009 En kompis av meg hadde samme sympomene på sin S6 Plus, og uavhenging verksted sa bastant at dette var bensinpumpa.. Erfaren tekninker på møller derimot fant feilen på under 5 sekunder..en ledning under plasten på rattstammen på S6 bruker gnage å få dårlig kontakt. Denne ledningen går hvis til "radio"-mottakeren til startsperren.. som gjør at bilen er litt "av og på" Da vi dro rattet litt ut og inn ved å bruke justeringen i lengeretnignen fikk vi kontakt og bilen startet som ett skudd! (og røykla hele plassen pga eks antall runder på tenning/pumpe) MEN det som kanskje er forskjellen i forhold til det du opplever var at det kom opp en liten gul nøkkel på displayet i dasjbordet, som nok indikerer at det var sperren som herjet med oss! Ett lite hint bare hvis det ikke funker å bytte pumpe! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 18, 2009 En kompis av meg hadde samme sympomene på sin S6 Plus, og uavhenging verksted sa bastant at dette var bensinpumpa.. Erfaren tekninker på møller derimot fant feilen på under 5 sekunder..en ledning under plasten på rattstammen på S6 bruker gnage å få dårlig kontakt. Denne ledningen går hvis til "radio"-mottakeren til startsperren.. som gjør at bilen er litt "av og på" Da vi dro rattet litt ut og inn ved å bruke justeringen i lengeretnignen fikk vi kontakt og bilen startet som ett skudd! (og røykla hele plassen pga eks antall runder på tenning/pumpe) MEN det som kanskje er forskjellen i forhold til det du opplever var at det kom opp en liten gul nøkkel på displayet i dasjbordet, som nok indikerer at det var sperren som herjet med oss! Ett lite hint bare hvis det ikke funker å bytte pumpe! takker for tips. har ikke fått frem nøkkel symbolet enda. men greit å vite. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 18, 2009 Da har eg testet min pumpe og den leverer 650cm3 ved 12v 6,8 bar mot stengt ventil. Holder trykket gjør den og. Bilen har også startet som ett skudd kald som varm hmmm.... Får bare kjøre noen dager å se hva som skjer... Pumpa hører eg godt - skal det være sånn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 18, 2009 Da har eg testet min pumpe og den leverer 650cm3 ved 12v 6,8 bar mot stengt ventil. Holder trykket gjør den og. Bilen har også startet som ett skudd kald som varm hmmm....Får bare kjøre noen dager å se hva som skjer... Pumpa hører eg godt - skal det være sånn? Jeg bytta på min Plus for en uke siden, pga at jeg syns pumpa bråkte mye og var redd den ville ryke. Den nye bråker ikke stort... (orginalpumpe) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 18, 2009 Da har eg testet min pumpe og den leverer 650cm3 ved 12v 6,8 bar mot stengt ventil. Holder trykket gjør den og. Bilen har også startet som ett skudd kald som varm hmmm....Får bare kjøre noen dager å se hva som skjer... Pumpa hører eg godt - skal det være sånn? helt eksakt. hvordan testet du den. kan man gjøre det når pumpen er tatt ut av bilen. feks. med 12v. min går også når den er ute. men ikke sikkert trykket er stort nok når den står på bilen: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 18, 2009 helt eksakt. hvordan testet du den. kan man gjøre det når pumpen er tatt ut av bilen. feks. med 12v. min går også når den er ute. men ikke sikkert trykket er stort nok når den står på bilen: bh : Testa pumpen i bilen, koble opp ett manometer med stengeventil mellom filter og inn på bensin manifoild. sett på tenningen - trykket skal da stige til minst 3,5 bar og stå i 10 min. Max dropp 0.5 bar. Hvis du ikke får trykk når pumpa starter har du en lekkasje enten i pumpa eller kan og være regulator. Ta ut sikring nr 17 og sett i en ledning med 12v via en bryter, da kan du starte og stoppe pumpa som du vil. Koble av slagen etter filter og putt den løse enden i ett måleglass. Start pumpen i 15 sekunder og se hvor mye den leverer. Du kan vel teste pumpa hvis du setter den ned i en bøtte med bensin og holder slangen ned i ett måleglass. Du kan søke på youtube : testing fuel pump 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...