Anbefalte innlegg

Hei.

 

En kompis av meg har en A4 B5 1.8t som sannsynligvis plages av at ventilene henger noe på kald motor.

 

Symptonene er at ved oppstart av kald motor, så stopper motoren etter kort tid. Ved nytt startforsøk går startmotor svært hurtig, motor tilsynelatende uten komp. Må vente en stund før kompresjonen er tilbake. Ved tomgang, kald motor, ligger oljetrykk på 11-12 bar. (Mener det skal ligge på rundt 7)

 

Ved varm motor funker alt optimalt, bortsett fra lavt oljetrykk. Ca 1 bar per 1000rpm.

Olja han kjører med er Castrol edge. Feilen oppsto kort tid etter montering av nybygd motor.

Ingen av oss har mye peiling på hydrauliske løftere, og hvordan de egentlig funker.

 

Det vi håper å få svar på her er; kan høyt oljetrykk forårsake ventilheng? Om det er tilfelle, hva forårsaker for høyt trykk?

 

Eller er det noe annet som kan forårsake slik oppførsel?

 

PS. Ved motorbygg ble blokka borret, og innmat byttet. Toppen er fortsatt original.

 

Takker for alle svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble løfterne byttet? Motoren skal vel "stå" noen timer før den evnt. startes etter bytter mener jeg og ha lest..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.