#1 Skrevet Oktober 17, 2009 Ettersom jeg har sendt ut litt teasere i dag, får jeg vel lage en tråd også. I sommer kjøpte jeg Makita 9227C, men har ikke hatt råd til å kjøpe bakplate eller produkter enda . Så jeg ble kjempe glad når Ole Gunnar spurte om jeg hadde lyst å stikke innom og ta en runde på bilen min Bilen er sølv, så defekter er vanskelig å få frem på bilde men det var ikke så mye å korrigere heller (som nyfødt detailer har jeg jo vært snill med den). Listen av ting som ble brukt vil bli oppdatert/korrigert underveis, for jeg husker dessverre ikke helt hva Ole Gunnar hadde i alle flaskene sine. Vask: Foma Foam-canon Bilberry SW wash pudel Bøtte med grit guard gammel washmit til felgene Børste til dekkene Vi brukte ikke clay og lube, da det ikke var noen nubber eller flekker å snakke om. Ekstriør: Venstre side v/Ole Gunnar m. Flex 3M gul på oransje pute Høyre side v/Mikael m. Makita S17 på blå Scholl pad SW Cleaner Fluid Pro på sort pad ca, 1000 o/m på hele bilen CG VertuaBond for hånd på hele bilen CG 5050 for hånd på hele bilen SW Pneu på dekkene Interiør: Støvsuger Gummimatter behandlet med Scholl Purple9000 Vinduer behandlet med Scholl Ice9000 Først bilder av vinterhjulene mine.. Originale 17" med Yokohama IG20. Inpress 56 gjør dessverre at de sitter alt for langt inne i hjulhuset, til tross for at det er 5 mm spacer bak Så var det en liten defekt på venstre side, som dessverre viste seg å være for dyp til å korrigere, men nå synes den kun hvis man ser grundig etter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 17, 2009 Så var det spyling før vask med bøtte og wash pudel.. Som den våkne leser vil ha bemerket brukte vi ikke noe avfetting, da det rett og slett ikke var nødvendig. Da var bilen ferdig vasket og spylt og inne i garasjen for inspeksjon. Det var flere merker etter jeg har parkert i nærheten av et bjørketre, samt litt stygge riper etter noen har vært borte i bilen min (uten å si fra så klart!! Grr!! ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 17, 2009 (endret) Det var noe RDS over det meste av bilen, men heldigvis er ikke sånt veldig synlig på sølvfarget bil. Uheldigvis er det like vanskelig å ta bilde av både før og etter Men etter litt maskering var vi klar for å prøve oss.. Hver sin maskin og hver sine produkter på hver sin side av panseret. Vi så ingen forskjell, så vi fortsatte grunnarbeidet på den måten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 17, 2009 Ripen foran ble vi enig om å våtslipe, så da var det frem med 3M sliperondell og 3M control spray. Noen av ripene var så dype at de ikke lot seg fjerne, men de ble vesentlig redusert og langt ifra så fremtredende som før Etter CF Pro på sort pute fikk lakken virkelig glød og dybde. Et resultat langt bedre enn jeg har fått til for hånd på de 3 bilene jeg har tatt til nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 17, 2009 Og når vi først var igang, så forsvant det litt emblemer bak.. quattro-emblemet fikk så klart lov å bli sittende Og mens jeg la på VertuaBond fikk A5'en til Ole Gunnar en kjapp vask og et lag med SW Shield Etter VertuaBond la jeg på CG5050 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 17, 2009 Mens den fikk stå litt, støvsuget jeg inne i bilen, og vinduene fikk en runde med Ice9000, som absolutt er et "må-ha"-produket Om det er riktig eller feil å la 5050 stå 10-15 minutter vet jeg ikke, men den er ikke vanskelig å ta av uansett og her ser dere det endelig resultatet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 17, 2009 Og her ser dere ripene som ble våtslipt tidligere. Som sagt fikk vi ikke fjernet dem fullstendig, men jeg er kjempefornøyd Og litt flere refleksjoner.. Ikke bare bare på sølv lakk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 17, 2009 Dessverre var det begynt å bli mørkt når vi var ferdig, så de siste bildene ble ikke i fullt dagslys Vi gjorde ikke noe med motorrom eller interiør ellers, da det mest var for å gi meg en liten leksjon i bruk av roterende, samt at vi hadde litt begrenset med tid. Takker Ole Gunnar kjempe masse for en utrolig hyggelig dag, for tips og bruk av produkter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 17, 2009 Top Dollar Nice 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 17, 2009 Bra jobbet gutter! Hva syns du om å jobbe med roterende, Mikael? Bilen fikk skikkelig wetlook! Så nå er alt klart for vinteren! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 18, 2009 Bra jobbet gutter! Hva syns du om å jobbe med roterende, Mikael? Bilen fikk skikkelig wetlook! Så nå er alt klart for vinteren! Takk for det Synes roterende var veldig greit å jobbe med (etter å ha sett på Ole Gunnar og fått litt tips og trick så klart), så jeg er utrolig glad at jeg ikke har kastet bort penger på en dårlig to-hode maskine og evt. fått en uheldig første erfaring med maskinpolering Nå gleder jeg meg til å shoppe hos Ketil og få litt mer erfaring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 18, 2009 Looking good Dansken! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 18, 2009 Dette ble jo bra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 18, 2009 nice! -og tøft gulv i garasjen. er det løst? bare klikket sammen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 19, 2009 Gulvet er fra http://www.garasjegulv.no og er klikket sammen ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...