#1 Skrevet Oktober 17, 2009 (endret) Etter bytte av endeledd foran har dekkene begynt å slite litt i ytterkant (ca en uke) og litt summing fra dekk. etter mine "beregninger" har jeg vel litt for mye spissing....har jeg rett? tips taes imot! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 18, 2009 skal ikke s6'en skræve litt? skal ut å skru nå, så får se om jeg får rikket noe på det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 18, 2009 Hva med heller få tatt en 4 hjuls kontroll på den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 18, 2009 Hva med heller få tatt en 4 hjuls kontroll på den spurte jeg om det? hadde quattrokontroll i fjord sommer, så tenkte å droppe det siden jeg kun har byttet endeledd! Hvis ikke du sender 2500 kr i posten da... noen som vet hva den skal være...spissingen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 18, 2009 (endret) Da er det fixet!!! :):) Eller den gikk fra å slite på yttersiden til å slite på innersiden meeed ca 1/4 omdreining begge sider.... så da får jeg ta en liten tur ut og justere litt tilbake. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 18, 2009 Du klarer aldri å justere spissinga korrekt på frihånd uansett.. Må ha hjulstillingskontroll for å få det skikkelig. Min C4 S6 spisser 14` 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 18, 2009 Du klarer aldri å justere spissinga korrekt på frihånd uansett.. Må ha hjulstillingskontroll for å få det skikkelig. Min C4 S6 spisser 14` 14? minutter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 18, 2009 seff best med kontroll, men verkstedet sier 0,2 - 1,3 Bentley sier 0,05 - 0,25 haynes sier -1,3 - -0,8 Så her er det i allefall flere måter å gjøre det på ser det ut til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 18, 2009 spurte jeg om det? hadde quattrokontroll i fjord sommer, så tenkte å droppe det siden jeg kun har byttet endeledd! Hvis ikke du sender 2500 kr i posten da... noen som vet hva den skal være...spissingen... Hva hjelper det deg at du vet hva spissingen skal være når du skal justere på øyemål. Hvis du vil spare litt kroner å heller slite ut dekka dine er det din sak. Men ser ikke helt hvor du sparer penger hen. Når man bytter endeledd så endrer selvfølgelig vinklene seg, og da må man ta en forstillingskontroll, dvs du trenger ikke ta en 4-hjulskontroll. Du vil som sagt tidligere her ikke klare å justere dette helt nøyaktig selv. Men hvis du trenger målene så se på de papirene du fikk når du tok 4-hjulskontrollen da vel. Billigere med en forstillingskontroll enn å kjøpe nye dekk 3 ganger i sesongen Så ta en forstillingskontroll å få det i orden med en gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 18, 2009 my case: Kjøpte bil i mars 2008. Kjøpte nye dekk 235/40-18 Dekk foran var på stria i innerkant etter 3 mnd!!! Det var de 3500 kr i nye dekk!!! Deretter handlet jeg 2 nye dekk foran, kjørte straks ned til MØLLER BIL Sandefjord! Fikk bilen tilbake med ulyder i forstilling (de hadde visst ødelagt endeledd uten å si ifra under justering!!! Og ikke fikk jeg med noen lapp om hva de hadde justert og hidden) Fordekkene mine er igjen feilslitt grunnet endeleddene som var dårlige!! Har nå bytett endeledd Større og STØRRE mØLLERHAT fra meg!!! Hvor mye koster en rein forstillingskontroll med kun spissing? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 18, 2009 my case:Kjøpte bil i mars 2008. Kjøpte nye dekk 235/40-18 Dekk foran var på stria i innerkant etter 3 mnd!!! Det var de 3500 kr i nye dekk!!! Deretter handlet jeg 2 nye dekk foran, kjørte straks ned til MØLLER BIL Sandefjord! Fikk bilen tilbake med ulyder i forstilling (de hadde visst ødelagt endeledd uten å si ifra under justering!!! Og ikke fikk jeg med noen lapp om hva de hadde justert og hidden) Fordekkene mine er igjen feilslitt grunnet endeleddene som var dårlige!! Har nå bytett endeledd Større og STØRRE mØLLERHAT fra meg!!! Hvor mye koster en rein forstillingskontroll med kun spissing? Au da... Ser at du har hatt dette problemet lenge. Det er klart at verkstedet burde ha funnet ut at ditt endeledd var defekt, etter min mening så er det noe et verksted kontrollerer før man setter igang med en slik kontroll, det var jo stross alt en grunn til at du ville få vinklene justert riktig. Skjønner du er litt frustrert... Er nok ikke så lett å få bevist at endeleddene dine var dårlige for 1,5år siden, slik at verkstedet du var på dekker en ny kontroll/justering. Men det er alltid lov å spørre Som jeg ser det så trenger du bare en forstillingskontroll, men kan være greit at du eller et verksted sjekker at hele understellet ditt er i orden før de setter igang med en ny kontroll/justering. For finnes det noen feil i bakstillingen på bilen din så vil de påvirke forstillingen din. ( da tenker jeg på slakk i bakstillingen) En forstillingskontroll koster ifra 1000,- og oppover evt + tillegg for justering. Men disse prisene varierer meget mye fra sted til sted. Så du må nok bare ta en telefon eller to for å finne ut av priser der du bor. Lykke til videre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 18, 2009 Au da... Ser at du har hatt dette problemet lenge. Det er klart at verkstedet burde ha funnet ut at ditt endeledd var defekt, etter min mening så er det noe et verksted kontrollerer før man setter igang med en slik kontroll, det var jo stross alt en grunn til at du ville få vinklene justert riktig. Skjønner du er litt frustrert... Er nok ikke så lett å få bevist at endeleddene dine var dårlige for 1,5år siden, slik at verkstedet du var på dekker en ny kontroll/justering. Men det er alltid lov å spørre Som jeg ser det så trenger du bare en forstillingskontroll, men kan være greit at du eller et verksted sjekker at hele understellet ditt er i orden før de setter igang med en ny kontroll/justering. For finnes det noen feil i bakstillingen på bilen din så vil de påvirke forstillingen din. ( da tenker jeg på slakk i bakstillingen) En forstillingskontroll koster ifra 1000,- og oppover evt + tillegg for justering. Men disse prisene varierer meget mye fra sted til sted. Så du må nok bare ta en telefon eller to for å finne ut av priser der du bor. Lykke til videre... Nei, bærebroer og alt er nytt... så da måjeg nok krype til en forstillingskontroll. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 18, 2009 14? minutter? jepp:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 19, 2009 http://www.elektro.com/~audi/alignment/ DIY! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 19, 2009 http://www.elektro.com/~audi/alignment/ DIY! Kult 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...