Audi S3 1999 - mystisk motorproblem?

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kan først si at jeg har gjort følgende:

 

- Byttet Coiler

- Byttet LMM (2 ganger)

- Byttet Lambda sonder

- Chippet bilen på nytt

- Tennplugger + Olje

- Tatt full diagnose

 

Får ingen feilkoder eller noe...

 

Bilen starter helt fint, og drar fra bunnen av helt ut. Men når jeg kaster den i neste gir/eller gir mye gass kveler den seg. Begynner å rykke noe jævlig og oppfører seg grusomt i 1-2 sek før den kommer igjen.

 

Men, når jeg drar ut LMM og den går i nullprogram. Da starter den litt seigere på kald motor, går ikke like bra, MEN, INGEN antydning til noe fusking. Går som en klokke... Som sagt, byttet luftmassemåler 2 ganger.

 

Noen som kan gi meg et svar?

 

Verken Bergen Chiptuning Senter eller Bergen Bileletronikk vet hva det er...

 

Ska faktisk donere 500kr i dusør hvis noen kan gi meg et svar som løser problemet :P

 

Mvh.

 

Philip

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på min,

 

min gikk og skøyt og var tullete før den ga seg igjen, byttet alt dette jeg og.

Var programvaren tror jeg vi fant ut.

 

Grunnen til att jeg sier tror er att en dag sa det bare pang også hadde jeg hull i blokka mi, og da var det jo bare og kjøre på med ny motor..

 

Er flere her inne som har slitt med lignende problem, flere har mått fjerne chip..

 

Lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å ha det gjort, noen slanger på vacuum systemet ditt som suger seg sammen under pådrag osv, ELLER bensinpumpa di som spiller et puss? dyser og bensintrykk?

Første som slo meg ang det du skrev.

Veldig rart at du ikke får opp noe feil på diagnosetesten. Har du hatt feilkoder før, som kan være relatert til dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt innsugslangen til forge eller samco.

Er et kjent problem på disse at denne klemmer seg flatt ved pådrag etter chip....

Om det ikke er feilen,tjener du på det uansett;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt vanskelig å kunne sjekke om noen slanger som klemmer seg sammen ved pådrag kanskje? :)

 

Men når jeg kobler ut LMM, går jo null-programmet nesten like bra som den skal gå 100%???

 

I såfall burde jo innsugsslangen bli klemt da også? Hmm...

 

Er forresten TS stage 3 chip med TS resirk, ny Forge intercooler-kit, åpent luftfilter med t-stykke til sekundær, og miltek eksos på bilen.

 

Ingen feilkoder utenom at LMM var gåen da jeg kjøpte den.

 

Skal bytte innsugsslangen, skader jo ikke. For er jo temmelig myk. Men den dør jo ut akkurat når jeg trykker gassen, uansett turtall (selv om det er verre på høyt). Så på lavt turtall vil jo jeg ikke ha noe særlig ladetrykk, eller effekt i motoren. Så kan jo være en del av problemet, men ikke hele?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når motoren nesten kveles ved pådrag er det da en lyd fra turboen samtidig som høres ut som ett skrik (ikke Munch)? Forsvinner når trykket kommer tilbake etter ett sekund eller to?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.